Avatar billede darknezzdell Nybegynder
30. marts 2010 - 14:29 Der er 7 kommentarer

Hvad gør jeg forkert... ADSL opsætning

Hejsa

Jeg har fået ADSL gennem Telenor, og oplever nu problemer med at komme på nettet. Hvis jeg kun benytter den medfølgende router P-660R-D1, er der ingen problemer så længe jeg sætter en switch efter. Sætter jeg derimod min egen trådløse 3com router efter for at få trådløs forbindelse, kan jeg godt komme på nettet i ca. 1-2 timer hvorefter der opstår problemer.

Hvis man herefter prøver oplever man tit at websiderne ikke kan indlæses, og at Internet explorer bare står og registrerer proxy.

Det er naturligvis ekstremt irriterende ikke at kunne bruge det trådløse. Telenor har tidligere byttet deres router uden at det løser problemet.

Er der nogen der kan hjælpe med en løsning. Har selv prøvet med 2 forskellige router uden at det virker.
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
30. marts 2010 - 14:37 #1
Understøtter telenor andre routeren end deres egne ?

Hvilken model er din 3com router ?

Du skriver du har prøvet 2 forskellige routere, er det så underforstået at du har prøvet den fra telenor (wired) og din egen 3com eller er der en 3 router inde i billedet ?
Avatar billede sten2004 Nybegynder
30. marts 2010 - 15:44 #2
Check den trådlsøes routers opsætning. Du kan meget vel have 2 dhcp-server aktive og det giver problemer. Når du kører trådløs så registere dine netværksoplysninger eks via command prompt

skriv: ipconfig/all > c:\net_ok.txt

når det ikke virker

ipconfig/all > c:\net_not.txt

og sammenhold oplysningerne i de 2 tekst filer

Det er lidt forskelligt hvorvidt en trådløs router blot optræder som bridge eller router.
30. marts 2010 - 18:53 #3
ipconfig/all => forkert

ipconfig    /all

(Husk mellemrum før /all )
Avatar billede sten2004 Nybegynder
30. marts 2010 - 19:09 #4
Virker ellers udmærket hos mig med xp pro sp3

Selv

ipconfig/all>c:\net_not.txt

uden nogen mellemrum virker..
30. marts 2010 - 19:26 #5
(Der har du ### ret i... det er bare blevet en vane...)
Avatar billede darknezzdell Nybegynder
31. marts 2010 - 19:05 #6
Nu fik jeg lige fat i Telenor kundeservice, og de mener at problemet skyldes at jeg kører windows 7. Da Windows 7 kører med både IP V4 og V6 giver dette problemer. Jeg har nu slået V6 fra, og umiddelbart ser det ud til at virke.

Det som jeg tidligere har prøvet er, at køre kabel fra Telenor routeren og over i min egen 3com WIFI router eller SMC router.

Jeg har nu gentaget dette setup uden IP V6, og som sagt så virker det som om at der er noget om snakken med at V6 laver ged i netværket.

Uden at have den tekniske viden omkring V4 og V6, så virker det for mig som et mærkeligt problem. Burde Telenor ikke være på forkant ny teknologi?
Avatar billede sten2004 Nybegynder
31. marts 2010 - 21:15 #7
Om Telenor burde være på forkant, nej egentlig ikke deres supporter vd jo ikke nødvendigvis alt om det udstyr der kommer ud til slutbrugeren.

I dit tilfælde skulle det så være din pc med V6 der for din trådløse router til at blokere?

Det er første gang jeg hører om problemer mellem IP V4 og V6.
Jeg kender da til flere steder hvor V6 protokollen er aktiv samtidig med V4 uden at det har givet problemer. Vel at mærke V6 som ikke er konfiguret men dog aktiv idet netværkene kører V4.

Men er måske noget man skal til at være obs på. Mener bare ikke at V6 er slået igennem, tror ikke at man vil kunne kører et enkelt setup med en pc med V6 og en router med V6 konfigureret fordi ISP'en man er koblet på endnu ikke vil understøtte V6.