Avatar billede Stein25 Nybegynder
29. marts 2010 - 11:04 Der er 4 kommentarer

HD til Synology 209

Jeg står og skal have en NAS server til lejlighedens 2 MAC

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal vælge Synology 209 el. 209 +II.
Det jeg skal bruge den til er back-up, printerserver og til at kunne tilgå mine filer over nettet.

Hvad vil være bedst til mit brug?

Jeg har kigget lidt efter hvilken HD jeg skal vælge men det er en jungle for mig. Det er vigtigt at den ikke larmer for meget da den skal stå i et soveværelse. og så skal de have 1-2 TB plads hver. hvad kan i anbefale?

Jeg har smidt en masse point på bordet da jeg snart skal bruge den.
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
29. marts 2010 - 11:38 #1
jeg ville bare "nøjes" med ast tage 209'eren da den til fulde kan det du skal bruge den til.
med hensyn til harddiske ville jeg vælge nogle af WD green modeller da de til dels ikke siger så meget men samtadig er energi venlige

fx dem her

1TB    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=478925

1,5TB  http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=707921

2TB    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=495525
Avatar billede snowball Novice
29. marts 2010 - 12:36 #2
Hvis den kun skal bruges til Macintosh, har du så overvejet en Time Capsule i stedet for?

http://www.apple.com/dk/timecapsule/
Avatar billede Stein25 Nybegynder
29. marts 2010 - 20:38 #3
Jeg har hørt time capsule skulle larme lidt men er denne bedre end NAS i form af Synology 209?
og kan Synology egentlig arbejde sammen med time machine?
Avatar billede snowball Novice
29. marts 2010 - 22:30 #4
Jeg har ikke nogen erfaring med Time Capsule, men hvis den udelukkende skal bruges sammen med Mac og især til backup, så er de 2 Mac produkter jo væsentlig mere knyttet sammen og integreret med hinanden hvilket burde give færre problemer.

TV2 havde for noget tid siden et indslag i enten Go' Morgen eller Go' Aften hvor der blev snakket om den - kan dog desværre ikke lige finde indslaget lige nu.