Avatar billede grandslam Nybegynder
28. marts 2010 - 05:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Støj fra mikrofon ved skype o.lign

Hej eksperter.
Har haft et problem i et stykke tid som jeg håber nogen måske kan hjælpe med da jeg har stødt på andre rundt omkring på andre forums med det samme problem dog aldrig med nogen brugbare svar.

Jeg har problemet, når jeg er på skype ventrilo eller teamspeak kan alle jeg er i samtale med hører alt hvad jeg hører.
Praktisk talk virker det som om min lyd kører over mikrofonen.
Problemet har ikke altid været der og kom meget pludseligt uden at jeg ændrede i nogen opsætninger, er dog aldrig sket før jeg fik win7.

Jeg har et SoundBlaster x-fi falal1ty ekstreme gamer lydkort og bruger et senheiser headset jeg ikke lige kan huske det præcise navn på.

Jeg har prøvet at rode med alle lydinstillinger og det eneste jeg nogen sinde har fået et resultat ud af selv var at sætte mit mic stic ind i det stik hvor min lydudgang er.
Dette resulterede i at andre kunne høre mig uden støj men uanset hvilket stik jeg satte min lyd til i kunne jeg intet høre.

Det der virker mest åbenlyst for mig er at inde i lydinstillingerne er der 2 steder hvor jeg kan konfigurere min microfon. Et sted i microfon opsætningen, det andet sted er i opsætningen til mine højtalere.
Så vidt jeg har forstået bruger jeg stikket man bruger til digital I/O til min hvilket kunne være problemet men mine stik har altid siddet som de gør nu uden problemer.

Udover at al lyd bliver gengivet har jeg fået at vide at det lyder som en gammel transistor radio når min mic bliver aktiveret, en masse statisk støj og jeg er meget lav selv om alle former for mikrofon boost er på, både fra lydinstillingernes mic boost mulighed til out-bound option i ventrilo. Selv med begge disse skruet helt op på max har mine venner stadig problemer med at høre mig.

Håber i kan hjælpe mig har prøvet at være så præcis i min beskrivelese som muligt.
Hvis der er nogen spørgsmål så bare fyr løs, hav dog lige i mente at jeg ikke har en phd i it så hold venligst spørgsmålene på et plan hvor jeg kan forstå hvad i siger :)

På forhånd tak
Daniel
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 08:22 #1
ud over jeg tror det er en driver til dit headset har du så været herinde og justere

http://i41.tinypic.com/avgbid.jpg
Avatar billede grandslam Nybegynder
28. marts 2010 - 15:14 #2
Jeg har aldrig brugt en driver til mit headset.
Har fundet ud af det hedder sennheiser pc161, der fulgte ingen driver med da jeg købte det og der er ingen drivere at finde på sennheisers hjemmeside eller google for den sags skyld.

Jeg har sat skype op så det er de rigtige devices der er i gang, men som sagt har jeg også problemet på teamspeak og ventrilo så jeg tvivler stærkt på det er en opsætningsfejl i skype.

Tak for din kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2010 - 07:18 #3
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=375604

det må være en fejl på selve headsettet eller stikkene
har du ikke mulighed for at låne et andet for at udelukke det er din opsætning
Avatar billede grandslam Nybegynder
29. maj 2010 - 14:45 #4
Nå jeg har købt et nyt headset og fandt ud af det var det der var problemet.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2010 - 15:23 #5
under #3

kan jeg så gå ud fra at mit svar var korrekt

jeg lægger et svar du kan acceptere

ellers se bort fra mig.

m.bv.h