Avatar billede jv10 Nybegynder
24. marts 2010 - 23:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med tekst

Ja undskyld den meget lidt sigende overskrift, men kunne finde på noget ...

Jeg har en meget lang liste med titler, hvor der ud for hver titel står et nummer.

Eksempel.
AUTUMN LEAVES                    44

Jeg skal have lavet en ny liste, uden numrene. Findes der ikke en smart måde hvor på man kan fjerne numrene på en gang, frem for at skulle sidde og fjerne dem enkeltvis. Det vil tage mig flere timer. :/ Og muligvis også drive mig til vanvid.

Word 2003.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. marts 2010 - 00:26 #1
Hvis der aldrig er tal i titlerne, kan du bruge Erstat funktionen.

Søg efter: 1
Erstat med: Skriv ingenting her
Erstat alle

Udfør den for tallene 0 til 9, og alle tal i dit dokument er væk.

Jeg ved ikke om du kan bruge det i dit tilfælde, men det er da et forslag.  :-)
Avatar billede jv10 Nybegynder
25. marts 2010 - 02:08 #2
Jo, det kan jeg godt bruge.

Der er enkelte tal i titlerne. Men det er meget få, så det er hurtigt at skrive dem ind igen. Jeg tager et bogstav ad gangen, så er det nemt at overse.

På denne måde er det mange gange hurtigere end på den anden.

Du skal have tak for hjælpen.

Læg et svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. marts 2010 - 02:11 #3
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede jv10 Nybegynder
25. marts 2010 - 02:26 #4
Hmm ..., der opstår samtidig et andet lille problem. Ved ikke om jeg skal oprette et nyt spørgsmål, eller om det kan klares her (hvis du/nogen) ved det.

Når jeg benytter denne metode, får jeg ikke fjernet den usynlige afstand der er lavet  - ved brug af 'Tab' tasten - fra titlen og ud til tallet.
Kan jeg gøre noget ved det på en nem måde?
Avatar billede jv10 Nybegynder
25. marts 2010 - 02:27 #5
Ved jeg kan fjerne formattering ved at kopiere det hele ind i Notesblok og bagefter sætte det ind i arket igen. Men så skal jeg jo til at bruge Enter meget længe for at skille det hele ad igen ...
Avatar billede jv10 Nybegynder
25. marts 2010 - 02:48 #6
Nå, det finder jeg nok ud af. :)

(Var fordi det hele skal kopieres ind på en hjemmeside. Og er så bange for at formatteringen følger med.)
Avatar billede vejmand Juniormester
25. marts 2010 - 03:20 #7
Søg efter: ^t
Erstat med: Skriv ingenting her
Erstat alle

Fjerner alle tabulatortegn
Avatar billede jv10 Nybegynder
25. marts 2010 - 13:11 #8
Alle tiders.

Tusinde tak!
Avatar billede vejmand Juniormester
25. marts 2010 - 17:14 #9
Velbekomme.  :-)