Avatar billede preben26 Nybegynder
24. marts 2010 - 20:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Knap til hjemmeside

Hej. jeg har lavet en hjemmeside, hvor jeg bruger interaktiv knap mange gange. jeg har mange undersider hvor jeg skal bruge samme knap med teksten f.eks hvordan.
den bliver måske brugt på 20 sider, og så er det problemet kommer. hvis jeg nu vil ændre teksten eller linket, så skal jeg igennem alle 20 knapper, og så opretter den bare 20 nye knapper, er der en nemmer måde det kan gøres på.

på forhånd tak
preben
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2010 - 21:11 #1
html, php, asp.net... ?
Avatar billede preben26 Nybegynder
24. marts 2010 - 21:34 #2
det er html
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2010 - 21:45 #3
så er du nødt til at kigge på SSI (såfremt din server understøtter dette, men det gør langt de fleste i dag); http://activedeveloper.dk/articles/category/9/
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 22:42 #4
Du kunne også benytte en lille grafik som knap.
- altså samme grafik alle steder. På den måde skal du kun rette ét sted, næste gang der skal stå noget andet på "knappen" - nemlig grafik-filen.

Hyr?
http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#edef-BUTTON
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2010 - 22:59 #5
i så fald skal det være fx flash eller silverlight - ellers får du stadig problemet hvis linket skal opdateres.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 23:53 #6
#5, hvis han linker til en billedfil, kan han jo bare opdatere den.
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2010 - 23:57 #7
det løser kun problemet med teksten der skal opdateres - ikke linket teksten peger på.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 15:34 #8
#7, ja, du har ret. Jeg havde åbenbart ikke læst spørgsmålet ordentligt igennem.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 10:52 #9
Lukketid?