Avatar billede noerager Nybegynder
24. marts 2010 - 14:05 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Windows Search

Hej Jeg er kommet til at installere Windows Search på min computer. Nu vil jeg gerne slette det igen men det findes ikke i tilføj/fjerne. Hvordan fjerner jeg programmet.
24. marts 2010 - 14:15 #1
... der burde da være med i "Tilføj/Fjern programmer" listen ???Typisk nederst...

---

PS: Husk dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/noerager (Der er en håndfuld "gule" der venter på feedback fra dig ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede noerager Nybegynder
24. marts 2010 - 16:19 #2
Ja det kan da godt være den burde det er den bare ikke

og andre spørgsmål er nu lukket
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 18:38 #3
Kør en systemgendannelse til før du installerede programmet.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 18:58 #4
Har lige haft programmet installeret, det lagde sig ind mellem Windows XP Servicepack 3 og windows Medie Player 11 og kunne nemt fjernes igen.
24. marts 2010 - 19:09 #5
Enig med <snif12> ...

... den burde da være der ???

For at 'kvæle' den i opstart så kig i din [Startop] mappe ->

C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start\

og slet GENVEJEN derfra...
Avatar billede noerager Nybegynder
24. marts 2010 - 21:14 #6
Den findes ikke i den omtalte mappe som refereres til i nr. 5

og den findes heller ikke under tilføj fjern.

http://img242.imageshack.us/img242/8175/tilfoj.jpg
24. marts 2010 - 21:16 #7
Øhhh - hvordan 'ser' du så at du har " Windows Search " på 'dyret' ?
Avatar billede noerager Nybegynder
24. marts 2010 - 21:29 #8
24. marts 2010 - 21:38 #9
Hmmm...

(Jeg 'hader' også det program *S*)

Det er åbenbart ikke 'komplet' / korrekt instaleret.

Hurtig tanke: Check i WindowsUpdate om den skulle være der - alligevel. Instalér den helt; og derefter afinstall den igen efter alle kunstens regler...

---
24. marts 2010 - 21:39 #10
Du kan også hente den manuelt -> http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/desktopsearch/default.mspx

(Og DEREFTER afinstall...)
Avatar billede noerager Nybegynder
24. marts 2010 - 22:39 #11
Nu har jeg installeret igen og genstartet men den findes stadig ikkke i tilføj fjern

http://img265.imageshack.us/img265/2135/soeg1.jpg
Avatar billede mchlbk Praktikant
24. marts 2010 - 23:38 #12
Hvis det ikke lader sig gøre for dig at fjerne den kan du i det mindste sørge for den ikke kører med eksempelvis Autoruns.
Avatar billede perhol Seniormester
24. marts 2010 - 23:43 #13
Har du prøvet at lede efter den under [Tilføj/fjern Windows komponenter]? der findes den i Windows 7.
25. marts 2010 - 07:11 #14
Ref #13 -> Der er den jo ikke -> http://img265.imageshack.us/img265/2135/soeg1.jpg
25. marts 2010 - 07:12 #15
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

CCleaner - Værktøjer - Opstart ...
Se om [Windows Search] er der i listen ? Og DEAKTIVER!!!
Avatar billede noerager Nybegynder
25. marts 2010 - 08:15 #16
Er kørsel med Ccleaner har ikke afhjulpet.
Der er ikke noget snavs på computeren - den er lige blevet tjekket i et andet forum.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 09:15 #17
Hvorfor prøver du ikke #3
Avatar billede noerager Nybegynder
25. marts 2010 - 09:29 #18
Ja det kan jeg desværre ikke
Jeg har altid fået at vide at rigtige mænd har deaktiveret systemgendannelse.

så desværre.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 09:39 #19
??? Højreklik på Denne Computer>vælg Egenskaber>Fanebladet Systemgendannelse>Fjern prikken ud for Deaktiver Systemdannelse på alle drev
25. marts 2010 - 09:40 #20
Ref #15: Har ikke nødvendigvis noget med 'snavs' at gøre. Men det er også for trixet:

CCleaner - Værktøjer - Opstart ...
Se om [Windows Search] er der i listen ? Og DEAKTIVER!!!
Avatar billede perhol Seniormester
25. marts 2010 - 16:24 #21
karise_larry>
Der må være noget du har misforstået.
På billedet i det link du henviser til er det jo [Rediger eller fjern programmer] der er åben.
I venstre side, 2 ikoner længere nede, er den jeg henviser til [Tilføj/fjern Windows komponenter].
Det ber der Windows Search lægger sig, ikke i [Rediger eller fjern programmer].

noerager>
Jeg synes stadig du skulle prøve at kigge i listen [Tilføj/fjern Windows komponenter].
25. marts 2010 - 19:01 #22
... jeg synes altid at have set den (og fjernet!) i den 'normale' liste ?

Hvad siger <noerager> ?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 19:10 #23
@perhol se #4
29. april 2010 - 06:24 #24
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2010 - 11:41 #25
Som mange andre tråde med INGENTING
Avatar billede noerager Nybegynder
07. oktober 2010 - 09:11 #26
Lukker her
Hvis i vil have point så lav et svar
07. oktober 2010 - 10:15 #27
Ping...
(Det var så et [svar]..)