Avatar billede cantona2000 Nybegynder
19. juli 2001 - 18:35 Der er 11 kommentarer

Strømforsyning - 250 vs 300 ??

Hejsa - jeg har (vist) fundet ud af at mit system (K6-2 400, 96 mb, Geforce2 64 mb, win 98 se) ikke kører helt stabilt med mim AT 200w strømforsyning. (Den fryser tit - og jeg har opdateret alle drivere osv)

Mine spørgsmål er:
1: er det nok hvis jeg køber en 250 W istedet for en 300w som er ret dyre.
2: lyder det sansynligt at det er det rigtige problem ?
3: Nogen der vil sælge en strømforsyning ?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juli 2001 - 18:37 #1
Tag og køb en 300w
Har du tjekket om den bliver for varm?? (cpu ram)
prøv på http://www.qxl.dk eller http://www.dba.dk
Avatar billede zycho Nybegynder
19. juli 2001 - 18:39 #2
Prisforskellen er faktisk ikke så stor enda. Jeg vil mene at en 250 Watt er godt nok, men hvorfor ikke købe en 300 for en sikkerheds skyld ?

Det lyder rimelig sikkert at det er din PSU som er for lille. Især hvis det er noget som sker når du lige har installeret windows. Men hvis det først er noget den lige er begyndt på (efter windows har været inde i lang tid) behøver det ikke at være det! Alle windows computere begynder jo at køre ustabilt på et eller andet tidspunkt...
Avatar billede zycho Nybegynder
19. juli 2001 - 18:41 #3
200 kroner for en 300 watt strømforsyning. Det er da ikke så galt!
Avatar billede zycho Nybegynder
19. juli 2001 - 18:42 #4
Det fandt jeg ved at gå ind på edbpriser.dk > Hardware > Kabinetter > Tilbehør
Avatar billede stig3 Mester
19. juli 2001 - 19:09 #5
Det kunne jo også være at køling til grafikkortet ville afhjælpe problemet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 19:15 #6
Jeg bruger den samme opsætning som dig og 250Watt er som rigelig, det er kun en K2 du har og ikke en Thunderbird!
Avatar billede cantona2000 Nybegynder
19. juli 2001 - 20:10 #7
Jammmen, når jeg ser på prislisterne, så er der faktisk kun atx powersuppliers - kan jeg bare bruge sådan en i mit at kabinet ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 20:19 #8
Nej du kan ikke bruge ATX strømforsyning, og du kan ikke bruge de nye kabinetter til dit motherboard.
Prøv om ikke du kan få fat i en gammel strømforsyning på 250 Watt.
Hvad hedde dit motherboard, det må være meget gl., over 5 år.
Avatar billede thomaspckoeber Nybegynder
20. juli 2001 - 15:29 #9
Larmer 250w-strømforsyningen ikke væsentligt mindre end 300W.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2001 - 15:33 #10
Hvis du tænker på en brugt til dit AT kabinet, så kan den nok larme en del, ellers tror jeg ikke der er den store forskel på 250 kontra 300 Watt.

Sprørg din lokale forhandler om ikke han har et brugt PSU til 50 kr. eller så, mere kan de ikke være værd når man ser hvad en ny koster!
27. juli 2001 - 21:40 #11
er du sikker på at problemet ikke ligger i forholdet mellem dit G-force2 kort og dit sansyligvis kun 1 ellr 2xAGP-bundkort ?