Avatar billede kanast Nybegynder
22. marts 2010 - 13:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg beholde min mail adresse, hvis jeg skifter udbyder

Er der nogen der kan svare på om jeg kan beholde min mailadresse xxxx@mail.dk hvis jeg skifter fra TDC til telenor..

Jeg har fået af vide at hvis min mail ikke hedder: xxx mail.tele.dk, så er det ikke TDC's ejendom, men min egen...

Det er yderst vigtigt at jeg beholder mine mailadresser, og tør umiddelbart ikke skifte udbyder, hvis jeg ikke er sikker - jeg har forsøgt at stille spørgsmålet til TDC, men har her efter 14 dage stadig ikke fået svar :o(
Avatar billede nemlig Professor
22. marts 2010 - 14:01 #1
Mit svar er:

1. xxx@mail.dk er "TDC's ejendom" og ikke din egen. Hvor har du fra, at det er din ejendom? TDC ejer domænet "mail.dk"!
2. Du kan fortsætte med en tdc-mail, selvom du ikke er kunde. Det kan du på ubestemt tid. Med det mener jeg, indtil TDC skifter mening. Jeg har en kammerat, som har en xxxx@mail.dk, og som ikke har været kunde hos TDC i 2-3 år. Jeg talte med TDC's support for 2 uger siden, da kammeraten havde smidt kundenr. og password væk. Der var ingen problemer med at få nyt (blev sendt pr. post). Meldingen var også, at der ikke var planen om at lukke for emailkonti, selvom man ikke er kunde længere.
3. Hvis du skal være sikker på din mailadresse, vil jeg foreslå, at du køber dit eget domænenavn, hvorefter du ikke er afhængig af et kundeforhold til en email-udbyder.
Alternativt må du fortsætte med at være kunde hos TDC.
Avatar billede kanast Nybegynder
22. marts 2010 - 16:26 #2
1. Det var Telenor, der oplyste mig at hvis det var en mailadresse, som jeg i sin tid havde købt, var det min ejendom. Og han mente at deres egne mailadresser hed noget med "tele" Og da jeg har haft adressen i de sidste 13 år, kan jeg ikke huske om jeg har købt den, eller bare fået tildelt den.

2. Jeg må prøve at ringe til dem, for der ser ikke ud som om at de har tænkt sig at besvare min mail.

3. Hvis jeg køber mit eget domæne, skal jeg jo alligevel skifte mailadresse, problemet er at rigtig mange af mine kunder, har denne adresse, og det ville være meget besværligt at skifte.

Jeg takker for dine svar, og vil forsøge at give dig point (det har jeg desværre altid haft problemer med at finde ud af)

Mvh. Susanne
Avatar billede kanast Nybegynder
22. marts 2010 - 16:30 #3
Ja, så gik det galt igen... Jeg glemmer at jeg skal markerer den nederste (til løåsninger og pointgivning) jeg prøver igen :o)
Avatar billede nemlig Professor
22. marts 2010 - 16:38 #4
Nu samler jeg ikke på point, så for mig er det lige meget. :)
Men hvis du ikke selv skal tage pointene, så skal du altid vælge "kommentar". Det er den, der hjælper, som skal anvende "svar". Og når det er sket, så kan du tildele.
Avatar billede leif Seniormester
22. marts 2010 - 18:31 #5
Du skriver selv at rigtig mange af dine kunder har din mailadresse. Jeg plejer at anbefale at når man skifter til en ny adresse så opretholder man den gamle så lang tid som muligt men begynder at sende og besvare alle mails fra din nye adresse.

Lyder til at du har din egen virksomhed og måske allerede en hjemmeside, der følger oftes mailadresser med hos den webhost man har valgt (Så mailadressen fx. kunne hedde kontakt@ditdomæne.tld)

Ved at begynde at sende og besvare fra den nye vil alle lige pludselig have glemt alt om den gamle, især hvis du skriver nederst i mailen et eller andet med: Bemærk at jeg har skiftet mailadresse så ændre det venligst i dit adressekartotek.
Avatar billede nuber Nybegynder
19. april 2010 - 18:10 #6
Du kan eventuelt oprette et domæne, tilknytte det til en google apps konto, oprette mailadresse(r) der og så koble din gamle mail på den nye.

TDC konti plejer at leve 3-6 måneder efter du har forladt dem.
Avatar billede leif Seniormester
19. april 2010 - 18:19 #7
Han kunne også vælge at oprette gmail og tilknytte den der.