21. marts 2010 - 12:54Der er
15 kommentarer og 1 løsning
Problemer i forbindelse med skift af navneserver
Hej Eksperter
Vi har fået det problem at vi ikke længere kan modtage mails. Vi kan sagtens sende og modtage interne mails, samt sende til eksterne mail adresser.
I fredags skiftede vi til anden navne server. Efter dette skift, opstod problemet. Jeg har været i tæt dialog med vores nye domæne udbyder og fik beskeden om at vi blot skulle vente indtil de forskællige servere har registeret denne ændring og at det maks ville tage 24 timer. nu er det snart 72 timer siden og vi kan stadig ikke modtage mails.
Jeg håber at der sidder en IT guru der kan fortælle mig hvad der er gået galt, og om jeg skal gøre noget...
hvilket domæne snakker vi om og hvilken offentlig IP modtages der mails på. Send det evt. i en privat besked, hvis ikke du vil offentliggøre det. Det er nødvendigt for at kunne give konkret hjælp
mx record for dit domæne peger på mail.domain.dk. Men mail.domain.dk peger på en IP hos cliche. Den skal du få til at pege på din offentlige IP adresse 188.x.x.x
Vi hoster mails hos os os selv. Men jeg fik oprettet alle vores mails hos Cliche, så går ud fra at de hoster dem nu..
Hvis jeg sætter en outlook op på en klient og logger på postmaster@(ip adresse).com så kan jeg hente mails som blive sendt til: minmail@domæne.com og postmaster@domæne.com . Men så henter den mails direkte ned fra deres server og vi vil gerne have at de bliver sendt direkte til os...
En anden ting jeg har lagt mærke til er, at når vi normalt modtager post, så kan jeg trace dem på serveren, inden de overhovedet er kommet frem til modtager. Men det kan jeg ikke længere, dvs. jeg går ud fra at ligger sig et eller andet sted, bare ikke på vores server. :S
jeg håber ikke at du har opgivet mig helt, selvom jeg forstår hvis du har. Nu kan se at vores mails bliver sendt til mail adresserne som vi har hos cliche.dk (ved at logge in på deres kontrol panel.). men det jeg ikke forstår er at selvom jeg sletter en mailadresse på cliches server. så kan jeg stadig ikke modtage på den samme adresse i outlook.
Jeg ved at mine kollegaer går amok, hvis jeg fortæller dem at de ikke længere kan modtage mails i deres outlook. derudover er det også et krav fra ledelsen at vi kan spore mails 30 dage tilbage i tiden., men vores server registrere ikke længere indkommende mails (kun interne og udgående)
:S er der en eller anden smart måde man kan forwarde mails som bliver sendt til vores domæne hos cliche direkte til vores server?
Ved ikke om i er kommet videre men lyder som om i har fået oprettet pop3 konti hos Cliche og ikke smtp mail. Medmindre i har en small business server kan Exchange ikke hente eksterne pop3 konti, medmindre i har et 3.parts program til dette.
Som riversen skriver skal mx recorden hos cliche rettes til jeres offentlige ip-adresse.
I har formentlig også brugt smarthost i Exchangen og denne skal nok også ændres
Jeg fik hjælp remote af IT guruen riversen. Svaret er at jeg skal have Cliche til pege på vores IP adresse.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.