Avatar billede Cre8ive Nybegynder
21. marts 2010 - 10:59 Der er 5 kommentarer

Webhost, Dansk eller udenlandsk ?

Hej,
Jeg har tidligere spurgt ind på valg af webhost firmaer hvis jeg skal have hosted flere hjemmesider.

Detaljen er at en del er danske .dk (med dansk indhold til dansk talende marked)  og andre er engelske .com (med engelsk indhold til engelsk talende marked)
´
Jeg vil dog gerne have en samlet hosting løsning. Men kan det lade sig gøre ?

Jeg har hørt at rent søgemaskinemæssigt er det en stor fordel at serveren er lokaliseret der hvor ens marked er ?

Er der noget om det, eller kan jeg sagtens vælge en amerikansk hosting løsning til mine danske .dk sider, uden at blive straffet for det i søgemaskinerne ?

Eller har jeg intet andet valg end både at have en udenlandsk host OG en dansk host ?

På forhånd tak.
Avatar billede bmpi Nybegynder
21. marts 2010 - 13:17 #1
Det er ganske rigtigt, at det kan have en betydning for din SERP ranking, hvilket land din server er hostet i.

Men det er har ikke "stor" betydning, som du har hørt, og det er på ingen måder afgørende.

Er dine hjemmesider i et ekstremt konkurrencepræget SEO-marked, og du fx skal ranke på 'poker' eller 'sex', så kan det betale sig at få en server i det pågældende land. Er det knap så seriøs konkurrence, du er ude i, er landet ikke afgørende.

Bare sørg for at fortælle Google Webmaster Tools, hvilket sprog din hjemmeside henvender sig til.

.com er et generisk domæne, og er ikke tilknyttet noget land. Her er  det igen sprog, som er det vigtige. Du kan sagtens ranke godt i Danmark på et .com domæne.
Avatar billede foo85 Novice
21. marts 2010 - 15:43 #2
Jeg kan anbefale servage.dk som jeg også selv bruger

Deres interface fungerer rigtig godt, der er masser af plads og de understøtter stortset alt man kan ønske...

Tjek dem ud, og hvis det har interesse kan jeg give dig en kupon så du får lidt mere plads på dit hotel ganske gratis (og det samme gør jeg) :)
Avatar billede it-dk Nybegynder
27. marts 2010 - 14:43 #3
Hej

Jeg kan anbefale www.unitspeed.dk og www.intergate.dk. Bruger dem selv til mine domæner.

Ved at www.intergate.dk bl.a. har dansk udstyr og www.unitspeed.dk har både dansk og international systemer som er bygget i cluster systemer for optimering af nedetid.

Du kan evt prøve at kontakte dem.
Avatar billede :-) Novice
07. april 2010 - 12:26 #4
Jeg foreslår et dansk webhotel til de danske sider (se oversigt http://private-hjemmesider.dk/), og et engelsk/amerikansk webhotel til de engelske, alt efter om det er englændere eller amerikanere du henvender dig til.
Avatar billede neontetra Nybegynder
08. maj 2014 - 11:10 #5
Hej. Det er ikke nødvendigt, at du bør vælge en dansk web vært og en amerikansk web-vært separat for din hjemmeside. Du skal vælge én pålidelig og cappable webhost. Popularisere dit websted helt afhænger din SEO værker.
Jeg cwould foreslå dig at vælge http://www.9cubehosting.com/ for hosting din hjemmeside. Denne web-vært giver en top-notch hosting service til en lav pris med 24/7 teknisk team support. De har separate datacentre for USA, Storbritannien og Australien.