Avatar billede coolpool Nybegynder
21. marts 2010 - 10:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

En af diskene skal kontrolleres for konsistens.

Hej Eksperter ;)

Jeg har lige startet min måned gamle computer og nu stødte jeg på beskeden "En af diskene skal kontrolleres for konsistens." Så tæller den ned fra 10 til 1 og når den når til 1 står den bare med det skærmbillede og det ser ikke ud til, at den kører på harddisken.

Skal jeg bare lade den stå? Jeg kan ikke afbryde kontrollen ved at trykke på en vilkårlig tast som der ellers står man skulle kunne.

-Thomas
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2010 - 11:09 #1
Jeg kan ikke afbryde kontrollen ved at trykke på en vilkårlig tast som der ellers står man skulle kunne.

Der står du kan afbryde inden for 10 sek.
Ikke når den er startet. lad den stå. Det kan godt tage rigtig lang tid.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. marts 2010 - 11:43 #2
Når man får den besked i Windows XP, så kan man se, at disken
bliver scannet, og der er kun tale om kort tid. Hvorefter
computeren automatisk kører videre.
Avatar billede nfssister Forsker
21. marts 2010 - 11:54 #3
Er det OS disk ?
Avatar billede coolpool Nybegynder
03. september 2010 - 10:20 #4
Jeg fik kørt en chkdsk ved at blive ved med at prøve. - Lukker.