Avatar billede hltohin Nybegynder
20. marts 2010 - 17:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 startup - Enkelte microsoft applikationer fryser

Hej

Når jeg starter min Dell Studio XPS 1645 har den det underlige problem at visse dele ligesom fryser.

Fx. så er netværksikonet nede til højre frosset, jeg kan ikke starte "Netværks og delingscenter", Kontrolpanelet, Internet explorer, Word (underligt nok kan excel godt starte)

Jeg har forsøgt at gendanne, det virkede indtil jeg tændte computeren 2 gang efter gendannelsen. Jeg har forsøgt at disable driver signering, det virkede også indtil jeg tændte computeren 2. gang.
I fejlsikret tilstand er problemet der ikke.

Jeg har tidligere haft fat i dell support som mener problemet er min netværksdriver, denne er også geninstalleret MANGE gange. Skærmdriveren er også opdateret. Jeg orker ikke at ringe til Dell igen.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede hltohin Nybegynder
20. marts 2010 - 17:47 #1
Hov

Jeg glemte en vigtig detalje, når den har været tændt ca. 10-30 min virker alting normalt igen.
Avatar billede nfssister Forsker
21. marts 2010 - 12:00 #2
Hvis du vil, kan du så ikke smide dit service tag (helst i pm, da dine personlige oplysninger står på dells hjemmeside), så jeg lige kan se hvilken driver/kort vi snakker om.

Har en del med Dell at gøre, og har haft lidt sjov med nogle af deres drivere til lige netop XPS serien.
Men er specifik nødt til at vide hvilket kort der sidder i, hvilken driver osv. Gerne også hvad version af Bios du kører med. Står i starten når du tænder maskinen (A og så et tal)
Avatar billede hltohin Nybegynder
21. marts 2010 - 14:14 #3
En lille opdatering

Hvis jeg starter Everest fra Lavasys går den i stå under "indlæser driver"
Avatar billede hltohin Nybegynder
28. marts 2010 - 11:00 #5
Det windows 7 64 bit.

Jeg tager på ferie i dag men vender tilbage til dig lige så snart vi kommer hjem.
Avatar billede hltohin Nybegynder
10. april 2010 - 17:41 #6
Så er jeg hjemme igen.
Avatar billede nfssister Forsker
10. april 2010 - 18:18 #7
Velkommen hjem da :)
Avatar billede hltohin Nybegynder
10. april 2010 - 20:39 #8
Det har desværre ikke hjulpet.
Avatar billede nfssister Forsker
12. april 2010 - 14:56 #9
Har lige lavet en gammel Latitude D800 serie. Den har samme symptomer som din. uanset hvad jeg har prøvet, så var den langsom som et ondt år. Endte med jeg formateret hele skidtet og så startede forfra. Nu virker det bare, selv med de drivere jeg ikke kunne få til at virke med før-

Er godt nok lidt et standard svar, men er bange for det er vejen ! :/

Ellers send PM hvis det er noget du vil have mig til at kigge på
Avatar billede hltohin Nybegynder
03. september 2010 - 08:15 #10
Beklager den lange svartid, blev som du sagde nødt til at geninstallere windows.