Avatar billede mikk2168 Nybegynder
20. marts 2010 - 14:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Browser(ne) tager evigheder om at hente siderne

Hej!

Jeg bruger tre forskellige browsere, Chrome, Firefox og IE.
På min skole skal man på skolens lokale proxy for at komme på nettet, så mine internet indstillinger er sat til automatisk at identificere lan proxyen. Jeg kan dog kun bruge internettet med IE, hvilket jeg ikke forstår, da jeg tidligere har kunnet bruge Chrome (flere fra min skole bruger Chrome uden problemer).
Bruger jeg Chrome, står der "identificere proxy" så går der et par sekunder, og så giver den mig en proxy fejl. Chrome kan dog oprette forbindelse til to hjemmesider uden problemer, nemlig fronter.com/fyn og ludusweb.middelfart-gym.dk.

Når jeg så er hjemme, er alle tre browsere uhyggeligt langsomme (også selvom jeg slår automatisk lan proxy fra). Der står bare "venter på svar fra ...."

Det er kun browserne der er langsomme, alle andre programmer, som opretter forbindelse til nettet virker fint, og kører jeg en hastighedstest (speedtest.net) viser den da også at jeg har omkring 15mbit at give af. Den viser dog at jeg har en utroligt højt ping, helt op til 40113ms.

Jeg har også en stationær, som kan gå på nettet, med alle tre browsere, uden antydningen af problemer.

Jeg kører med windows 7 starter, og har den nyeste version, af alle tre browsere.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2010 - 15:15 #1
en prøve

http://www.alt-til-windows.dk/?FixWin/Reparation/Programmer/985

hent fixwin og læg hvor du vil have den og test derfra

ekspertens mail system er nede igen

m.v.h
Avatar billede mikk2168 Nybegynder
20. marts 2010 - 16:10 #2
Det virkede at bruge winfix, og igennem den nulstille internet indstillingerne. Så her følger lige et dumt spørgsmål: hvordan giver jeg dig pointene for det?
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2010 - 07:31 #3
du beder om et svar du accepterer og her er mit svar.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2010 - 07:47 #4
der kommet en nyere version

http://www.thewindowsclub.com/repair-fix-windows-7-vista-problems-with-fixwin-utility

et stykke nede på siden

FixWin Utility v 1.2

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 07:17 #5
jeg modtager ikke mails fra eksperten?????
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2010 - 08:09 #6
treatmenice >> Er det en TDC mail-adresse du har?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 08:15 #7
jeg har lige skiftet og lavet en ny live email og som du ser har jeg modtaget denne mail på den
på den gamle har jeg ikke nodtaget siden fredag og det er ikke mig der har ændret noget
så det er min konto på den gamle der er noget i vejen med her på eksperten

det var heller ikke usædvanligt med ikke at modtage mail fra sider jeg deltog i eller af og til at få mange om den samme

jeg bruger denne her indtil videre og ser hvad der sker men noget er der galt herinde
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2010 - 08:19 #8
Jeg har selv før haft store problemer, men ikke længere.
Jeg oprettede en gmail, og indstillede den til at videresende mails til min TDC-mail adresse.
Skiftede så login adresse på Eksperten til min gmail, og jeg får mails fra Eksperten med det samme der er en ny kommentar i de spørgsmål jeg deltager i.

Læs evt. kommentar af CoAdmin man. d. 30. november 2009 kl. 12:39 her: http://www.eksperten.dk/blog/22
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 08:29 #9
det var en mulighed vejmand

siden hedder eksperten så der skulle absolut ikke være nogen problemer herinde med email bare for at være lidt sarkastisk
men det er der og har været i et stykke tid - da jeg brugte vista var den helt gal og jeg valgte at skifte til messinger live online ikke lokalt da jeg ikke gider backup - de ligger jo online
det har virket stort set fint selv om jeg mange steder ikke fik mail i ting jeg deltog i men stort set funkede det - desværre kunne der af og til komme mange af den samme så jeg ved det er fra eksperten fejlen ligger

man kan så i messinger sammenkæde sine email hvis man f.eks bruger en på jobbet og en anden derhjemme og det bruger jeg i et stykke tid og ser

m.v.h
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2010 - 08:38 #10
Hvis du læser linket, vil du se, at problemet ikke ligger hos Eksperten, men hos TDC. (Hvis det er en TDC mail-adesse)
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 16:10 #11
det er en hotmail konto
en ældre svend men har altid virket uden sværdslag men pludselig uden noget laver den ged i kun mails fra eksperten og ikke andre steder.

der var så en der foreslog at oprette en gmail email men det har jeg simpelthen opgivet - man kan ikke se bogstaverne der står og man kan ikke høre hvad der bliver sagt og rundt og rundt går det - til sidst var jeg så negativ på google at jeg havde lyst til at sparke en eller anden.
tror også jeg antydede at ham der havde lavet systemet måtte have brødre udenfor familien for der måtte da være nogen normale i hans familie.

kender du et sted hvor man normalt kan oprette en ny email konto der virker. jeg ved godt at der er mange der laver svindel med kontoer men man skal altså ikke gøre det næsten umuligt for os at oprette en ny.

m.v.h
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2010 - 16:56 #12
Hvis du ikke kan oprette en gmail, har jeg ikke lige andre forslag.
Jeg har aldrig før oplevet det ikke var mulig at oprette en gmail.
En gang imellem kan det da være svært at se bogstaverne, men så prøv igen.....
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 06:51 #13
vi sad 3 personer og prøvede og ingen af os kunne læse hvad der stod og ingen af os kunne høre hvad der blev sagt

så gmail det bliver det ikke.