Avatar billede Gardevoir_DK Nybegynder
19. marts 2010 - 14:55 Der er 8 kommentarer

PC kan ikke boote?!

Hej eksperter.
Jeg har en lille bærbar computer, som ellers køre meget fint. Men her idag ville jeg oprette en partion på min 80 GB harddisk, men eftersom jeg installerede Paragon Partion Manager, har min pc ikke villet starte op. Når jeg forsøger at starte pc'en, viser den mit operativsystem (Win XP) og den tæller ned til start, men efter den er nået nul starter den bare forfra igen! og jeg har sat min pc i dvale, så jeg kan ikke starte den fra en rednings CD eller sådan noget. Så kort sagt, Hvad dælen skal jeg gøre?

Gardevoir_DK
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2010 - 15:03 #1
Har du den til at boote fra harddisk først da? I Bios skal den jo have cd som første boot.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2010 - 15:04 #2
Kan du heller ikke starte op i fejlsikret tilstand ved at trykke på F8 under opstart?
Avatar billede Gardevoir_DK Nybegynder
19. marts 2010 - 15:24 #3
Nej, så langt når jeg slet ikke, og det med bios, jeg plejer jo bare at trykke på F11, så kommer min boot menu, men det vil den ikke når den er i dvale...

Gardevoir_DK
Avatar billede off-line Nybegynder
19. marts 2010 - 15:32 #4
Problemet kan næppe have noget med paragon at gøre.
Prøv at tage batteriet af i 2 minutter.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2010 - 15:32 #5
Har du forsøgt "abegrebet" ctrl+alt+delete lige i starten for at forsøge at få computer til at gå helt tilbage til bios opstart? Eller virker det heller ikke?
Avatar billede Gardevoir_DK Nybegynder
19. marts 2010 - 17:49 #6
Har ikke prøvet det, men jeg kan jo ikke komme ind i windows? Min os loader (Tror den hedder Paragon Bios Loader eller sådan noget) prøver at starte windows, men det går altid galt...
Hvis du mener mens pc'en starter op, vil jeg lige prøve det...

Gardevoir_DK
Avatar billede Gardevoir_DK Nybegynder
19. marts 2010 - 17:55 #7
Abe grebet virkede ikke...
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2010 - 07:25 #8
Prøv at skrive en ny MBR