Avatar billede baxos Nybegynder
18. marts 2010 - 18:46 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Sockets problemer

Hej eksperter!

Jeg har fulgt denne artikel til punkt og prikke ( http://www.switchonthecode.com/tutorials/csharp-tutorial-simple-threaded-tcp-server )
Men kan simpelthen ikke få det til at virke server delen kører på min Linux maskine gennem Mono og clienten på en Win XP..
Jeg prøver at sende til ip'en jeg har fundet via myip.dk
og så har jeg sat min router WL520G til at forwarde port 3000 til min "internet" ip adresse men jeg modtager aldrig noget data?

Hvad kan der gå galt her?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2010 - 19:02 #1
Hvis din Win client og Linux server er paa samme LAN, saa skal client connecte til Linux IP adresse og router er ikke involveret.

Hvis din Linux server staar bag routeren og din Win client er udenfor, saa skal client connecte til routerens eksterne IP adresse og routeren skal forwarde den paagaeldende port til Linux IP adresse.
Avatar billede baxos Nybegynder
18. marts 2010 - 19:10 #2
De er godt nok på samme lan men synes også jeg har prøvet det uden nogen respons?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2010 - 19:27 #3
Har du firewall (iptables) paa den Linux box?
Avatar billede baxos Nybegynder
18. marts 2010 - 19:47 #4
Puuha ved jeg faktisk intet om kan du sige noget nærmere om det? :p
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2010 - 19:53 #5
iptables -L
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2010 - 19:53 #6
hvilken fejl faar du paa client?
Avatar billede baxos Nybegynder
18. marts 2010 - 20:00 #7
Et forbindelsesforsøg mislykkedes, fordi den, der tilsluttede, ikke svarede korrekt efter en periode, eller forbindelsen mislykkedes, fordi den tilsluttede vært ikke svarede 192.168.1.11:3000
Avatar billede baxos Nybegynder
18. marts 2010 - 20:03 #8
Hvad skal jeg bruge af den lange liste fra iptables -L
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2010 - 20:06 #9
Hvis listen er lang saa tyder det paa at firewallen faktisk blokerer.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2010 - 20:06 #10
Hvilken Linux distro er det?
Avatar billede baxos Nybegynder
18. marts 2010 - 20:13 #11
Mandrivia
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2010 - 20:58 #12
/etc/init.d/iptables stop

eller måske endda:

service iptables stop
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2010 - 21:00 #13
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=mandriva+firewall+iptables+stop&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=b1c1c17fc4879c6c

Alt efter version er det måske forskelligt, men google giver mange ... og nogen af dem passer med de 2 overstående foreslag.

mvh
Avatar billede baxos Nybegynder
20. marts 2010 - 15:21 #14
Det virker skam efter jeg fik lukket for iptables.. JEg takker mange gange og venter på i kommer med et svar
Avatar billede Syska Mester
20. marts 2010 - 15:38 #15
svar, men arne_v skal klart have flest af de point.

mvh
Avatar billede baxos Nybegynder
21. marts 2010 - 19:35 #16
Så mangler vi bare lige et svar fra arne_v
Hvordan giver man point's kan satme ikke lige skue det hehe
Avatar billede Syska Mester
23. marts 2010 - 11:19 #17
argh, mit var ik' et svar.

Her kommer det.
Avatar billede baxos Nybegynder
23. marts 2010 - 18:37 #18
Giver lige arne 1 dag mere :)