Avatar billede limahl Nybegynder
17. marts 2010 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win 7 og gratis sikkerhed

Hejsa

Jeg har været på forskellige fora angående dette emne, også her på eksperten. Mangler bare et overblik om mine muligheder. Min bærbare har efterhånden nogle år på bagen, og jeg har bl.a. kun 1GB Ram installeret. Dette har dog ikke afholdt mig fra at installere WIN 7, som også kører fint. Mit største problem er ram-knaphed, og jeg ville derfor gerne have en sikkerhedspakke som belaster dem mindst muligt.

Jeg har kørt win7 siden beta-versionen og MSE ligeledes siden beta. Dog har jeg sideløbende kørt med Avast (nu ver. 4,8), og der ser jeg nu, at man ikke skal køre Avast sammen med MSE.

Jeg vil derfor afinstallere Avast, som jeg ellers har været glad for.

Jeg bevæger mig ikke rigtigt på nettets "grå sider", men jeg vil selvfølgelig gerne være ordentligt beskyttet, samtidig med at beskyttelsen ikke sviner med mine systemressourcer.

Derfor ville jeg gerne høre jeres mening mht. hvad jeg har brug for af sikkerhed sammen med MSE og den i Win 7 indbyggede firewall. Jeg har skrevet navne ned om programmer som Malwarebytes, Spywareblaster, Superantispyware. Desuden tænkte jeg på en online scanning i ny og næ.

Ved godt, at der her i forummet er delte meninger om MSE, men jeg er villig til at vove pelsen for en lidt mere "trimmet" maskine.

På forhånd tak.

Mvh. Thomas K
17. marts 2010 - 15:01 #1
Avatar billede limahl Nybegynder
17. marts 2010 - 15:42 #2
Godt input, Larry.
Har været på Spywarefri, men ikke på de sider.
Så er der flere programmer, jeg kan vælge imellem.
Går ud fra de fleste også kan køre i Win 7, hvis jeg læser nærmere om dem på deres hjemmesider.
Hvordan finder jeg ud af, om f.eks. Comodo-pakken er ok for ressourcerne? Er det bare at prøve sig frem?
Hvis jeg så installerer Comodo (hvis den ikke er for avanceret for mig), så skal jeg afinstallere MSE og deaktivere Windows egen firewall?
17. marts 2010 - 17:08 #3
Hmmm... læs dig evt. til det på nævnte http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/ ?

Umiddelbart vil jeg sige MSE (sammen med den indbyggede Firewall) + MalwareBytes Free til manuel scaning en gang imellem (Opdatér først!)

---
Avatar billede limahl Nybegynder
18. marts 2010 - 20:27 #4
Ok, tak skal du have, Larry.
Smid et svar, så får du point.
18. marts 2010 - 20:40 #5
Ping...
(Det var et [svar]...)