Avatar billede DanielBS Novice
16. marts 2010 - 14:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved forbindelse til trådløs

Hej Eksperten

Jeg har netop formateret min HP pavilion DV6700 > DV6742eo, hvorefter jeg vil installere XP Home Ed. Men efter at have installeret den trådløse driver Atheros AR5006X, så gider den ikke connecte til netværket eller lave et hjemmenetværk. Den kan udemærket finde netværket, men vil ikke forbinde, her giver den følgende fejl:

"Adgangskoden til netværket skal være 40 bit eller 104 bit afhængig af netværkskonfigurationen. Adgangskoden kan angives som 5 eller 13 ASCII-tegn eller 10 eller 26 hexidecimale tegn."

Ved hjemmenetværket siger den:
"Noget af computerens netværkshardware er stadig ikke installeret"

Hvad kan være grunden? Opgraderer gerne til 200 point, hvis et godt svar kommer.
Avatar billede encer Nybegynder
16. marts 2010 - 22:17 #1
Bruger du windows's Ratio søger eller den software der følger med? :)
Avatar billede DanielBS Novice
16. marts 2010 - 22:48 #2
Windows - men har forsøgt begge dele :)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
17. marts 2010 - 19:10 #3
"Adgangskoden til netværket skal være 40 bit eller 104 bit afhængig af netværkskonfigurationen. Adgangskoden kan angives som 5 eller 13 ASCII-tegn eller 10 eller 26 hexidecimale tegn."

Den siger du har en WEP kryptering på dit netværk, eller også er koret inkl. drivere så gamle at det ikke kan WPA.

"Noget af computerens netværkshardware er stadig ikke installeret"
Lyder som du mangler drivere. Har du prøvet med windows update ? alternativ kabel i computeren og ind på HPs hjemmeside.
Avatar billede DanielBS Novice
20. juli 2011 - 19:28 #4
Bootdisk købt af HP