Avatar billede kalsen Nybegynder
19. juli 2001 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opringning til Internet

Hej,

Jeg har et drilsk problem. Min PC (Wwindows ME) er pludselig begyndt umotiveret at ringe op til Internet. F.eks. er det første den gør når jeg starter PC\'en og Windows starter netop at ringe op til min udbyder TDC Internet. Jeg kan så afbryde, men så ringer den op igen efter nogle minutter (der er ikke et bestemt minutal mellem de forskellige opkald).

Det er temmelig irriterende, når jeg blot skal lave noget andet end Internet på PC´en, for så står den hele tiden og ringer op. Og jeg skal afbryde i et væk.

Nogle har sagt at jeg har et program, der står og ringer op, men det kan jeg nu ikke finde. Er der nogen steder i Windows ME man kan se hvilke programmer der kører - eller endnu bedre hvilke program der ringer op.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med dette drilske spørghsmål.

Mvh Lars Kalsen
Avatar billede prodic Mester
19. juli 2001 - 14:33 #1
http://www.eksperten.dk/spm/89995 - måske kan du få nogle gode ideer derfra.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
23. juli 2001 - 00:15 #2
Du skal gå ind i Start -> Kør, og skrive msconfig.
Her trykker du på fanebladet: Start, og fjerner fluebenene, ved det der ikke skal startes.
Du kan trykke Ctrl+Alt+Del inde i Windows, for at se hvilke programmer der kører.
Avatar billede wizax Nybegynder
23. juli 2001 - 15:00 #3
Det kan også være microsofts egen opdaterings-program, hvordan man stopper det ved jeg ikke.....

Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
24. juli 2001 - 01:43 #4
Hej Kalsen.
Hvis du ikke har et program aktiv der forsøger at gå på nettet automatisk, som f.eks et åben browser window, mail program osv (alt efter opsætning selvfølgelig) er det med 99 % sikkerhed \"kighuller\" der forsøger at gå på nettet for at sende oplysninger ud.
Kighullene har form af en samling uskyldigt udseende programudvidelser, eller som et tilsyneladende uskyldigt program. Et eksempel er programmet \"Comet Cursor\", som på overfladen bare er et uskyldig animationsprogram til spøjse musepile. I virkeligheden har programmet et skjult agenda. Det kan nemlig sende oplysninger tilbage omkring hvilke web-steder brugeren besøger. Et andet eksempel er det meget populære gratis program Gozilla! Det kan på intellgent vis downloade filer fra websteder. Men det sender også lige en melding ud omkring brugerens smag for filer. Cute FTP gør det også og Windows ikke at forglemme...
Siden der er ens Internet-browseren eller ftp-program, som sender oplysningerne videre, så kan hverken en virus-scanner eller en personlig firewall hindre oplysninger i at lække ud af pc\'en, når de mest avancerede programmer sender oplysninger tilbage.
Du skal derfor ha\' et lille program til at detecte disse små sataner der gemmer sig rundt omkring som skjulte filer c\'fø\'li\'
Du kan finde et rigtig godt program her, der er lige til og meget enkelt :
http://www.lavasoftusa.com/index.html

//MØP
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. august 2001 - 23:53 #5
Prøv at downloade Zonealarm fra www.zonelabs.com
Det kan fortælle dig hvilket program, der prøver at gå på nettet. Du kan herefter give det lov eller sige nej til det.
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
07. august 2001 - 06:47 #6
zonelab hjælper ikke mod spyware.. det gør firewalls i det hel taget ikke. Du tillader jo Explore at være online, hvor igennem spyware eksempelvis sender oplysninger.
Zonlab er helle ikke anbefalelsesværdig.. det bruger aaaaaaaaaalt for mange resoucer.

//MØP
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
07. august 2001 - 07:01 #7
hiv stikket ud af modemmet
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2001 - 07:49 #8
Zonealarm skulle bruges til at finde ud af hvilke programmer, der prøver at gå på nettet. Før vi ved det kan vi vel egentlig ikke fortælle ham hvad det er der skal omkonfigureres/slettes. Så jeg står ved mit råd.