Avatar billede lch Nybegynder
13. marts 2010 - 14:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjerne reklamer fra gæstebog

Hej.

Jeg har flere gæstebøger fra Zip.dk på mine sider.
Ophavsmanden har sagt at jeg gerne må fjerne reklamerne hvis jeg kunne finde ud af det.........og det aner jeg ikke noget om hvordan man gør...:-) Nogen der kan hjælpe??
Det er ikke hans egne reklamer jeg vil have fjernet, kun de forskellige Googlereklamer.

http://www.lizhansen.dk/scotland/guest.php

mvh Liz
Avatar billede keysersoze Guru
13. marts 2010 - 14:41 #1
Som jeg ser det er det slet ikke muligt medmindre vi skal ud i noget rimelig avanceret programmering. Så længe siden ligger på zip.dk og du viser den i en iframe kan du ingenting gøre - skulle reklamerne fjernes skal vi ud i noget ASP/PHP/.NET, som parser koden fra zip.dk, udvælger de nødvendige ting og præsenterer dataene på egen hånd - men så er det formentlig nemmere at lave sin egen gæstebog.

Derfor mener jeg ikke at du kan gøre noget i det nuværende setup.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2010 - 15:19 #2
man skal logge ind for at kunne se mere om, hvordan man lægger de op til 15kb kode ind. Det skal så primært være stylesheet, så reklamer tilføjes visibility:hidden;
Alle reklamer er via javascript - og der er ikke andet javascript, så det må være muligt at køre noget med
script {visibility:hidden;}
lige efter body{} i style...
Avatar billede lch Nybegynder
13. marts 2010 - 16:30 #3
Tænkte nok det ikke var sådan lige til at gøre....hehe
Nu er jeg ikke særlig ferm til hverken det ene eller det andet selv, men syntes lige jeg ville spørge herinde.
Hvis jeg logger ind og kigger på kildekoden kan jeg se at der refereres til noget der hedder http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js
Kan det være noget? Ellers lader jeg det bare være som det er. Synes bare gæstebogen ser så rodet ud...:-(
Avatar billede lch Nybegynder
13. marts 2010 - 16:33 #4
Havde ellers en fin gæstebog i PHP før i tiden som en af mine venner lavede for mig, men efter at udbyder skiftede server så virkede den ikke mere. Jeg kunne nemlig ikke selv finde ud af det og min ven kunne heller ikke hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2010 - 16:56 #5
jeg arbejder lige pt på en spg/svar ting hvor jeg mangler at lægge obligatorisk login på.
http://tinnitus-ratgeber.de/test.html
jeg har nuppet det fra
http://www.solutions2all.dk/source_show.asp?id=361
og der er en demo af den oroginale danske version på http://schaefner.users.whitehat.dk/schaefner/demo/1/

Jeg har lavet lidt om på design, så det passer med login-systemet som jeg lånte fra http://www.phpbuilder.com/columns/tim20000505.php3?page=1 - og oversat til tysk.
Du skal kunne sætte en mysql-database op, men ellers er det enkelt kodet.
Skal det være med login-system, så håber jeg, at jeg når at køre de to ting sammen før påske.
Avatar billede lch Nybegynder
13. marts 2010 - 17:03 #6
claes57> Jeg har ikke forstand på mysql-database, det er derfor jeg ikke kunne finde ud af at køre videre med den gamle gæstebog.
Men ellers tak...:-)
Tror jeg bare beholder det som det er nu.
Avatar billede lch Nybegynder
13. marts 2010 - 17:04 #7
Hvordan lukker man så spørgsmål herinde? Det er hundrede år siden jeg har været aktiv her...hehe
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2010 - 17:19 #8
du har selv lagt et svar nu - bare accepter det.
Avatar billede lch Nybegynder
13. marts 2010 - 17:25 #9
Ups, nej det er da ikke mig selv der skal have points....lol
Smid lige et svar...:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2010 - 17:37 #10
når du ikke bruger min løsning - så skal jeg ikke have point. Og du har jo heller ikke fået min kode udleveret.
Så bare luk, og behold point.
Avatar billede lch Nybegynder
13. marts 2010 - 17:42 #11
Okay så, men tak alligevel...:-)
Fortsat god weekend.