Avatar billede franco Nybegynder
12. marts 2010 - 13:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fil navn på inkluderet side

Hej Eksperter!

Er der en ekspert der venligst vil foklare hvad forskellen er på disse to eksempler på inkluderet side:

<?php include("top.inc.php"); ?>

<?php include("top.php"); ?>

På forhånd tak!
Avatar billede AnyFellow Mester
12. marts 2010 - 13:09 #1
Ud over at de inkluderer 2 forskellige filer (top.inc.php og top.php), er der ingen forskel.
Avatar billede majbom Novice
12. marts 2010 - 13:14 #2
som der bliver sagt er forskellen filnavnet...
Avatar billede franco Nybegynder
12. marts 2010 - 13:22 #3
vds. når man døber filen 'filnavn.inc.php' er det for ens egen skyld, så man kan se/huske at filen er en inkluderet fil (inc)?

Arbejder normalt ikke med PHP, men alt efter første dot er vel betegnelsen på filtypen - eller?
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. marts 2010 - 13:33 #4
Det er med PHP som det er med alle andre applikationer, styresystemer, filer osv osv. Det er det der står efter det SIDSTE dot, der afgør hvilken filtype det er ;o)
Avatar billede franco Nybegynder
12. marts 2010 - 13:40 #5
Ok - tak - så er det altså for ens egen skyld man skriver .inc.php eller ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. marts 2010 - 13:47 #6
Jep, og for andre der skal læse/tolke scriptet.
Avatar billede franco Nybegynder
12. marts 2010 - 15:47 #7
Tak for info alle sammen - hvem vil have point, ret beset skal de vel gå til kfisker - som var først på banen :)

mangler et "svar"
Avatar billede majbom Novice
12. marts 2010 - 16:15 #8
jeg springer i hvert fald over :)
Avatar billede AnyFellow Mester
12. marts 2010 - 16:56 #9
Svar :)