Avatar billede Najmyr Nybegynder
11. marts 2010 - 21:36 Der er 17 kommentarer

Fejlkode i logbog, systemværktøjer

Jeg har haft en ven til at kigge på en computer, og han har gjort et eller andet, så en log med følgende fejlkode er kommet:
0x1000000a (0x017f0304, 0x00000002, 0x00000000, 0x804d9b64)

Avast vil nu ikke sikre og køre i fejlsikret tilstand og generelt ved gutten vist ikke meget om hvad han har gjort.

Hvad gør jeg for at afhjælpe dette problem?
11. marts 2010 - 21:43 #1
Under alle omstændigheder - liiiiidt mere info:

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Log fra hvad/hvor ?

Kommer den 'besked' (?) bare med det smme ? Eller hyr ?
Avatar billede Najmyr Nybegynder
11. marts 2010 - 21:50 #2
Fair nok - jeg er jo, som du nok ved, ikke så vidende indenfor det her :)

Styresystemet er xp.

Han fik trykket på (et eller andet?) og computeren kom så med en fejlmeddelelse vi ikke kunne nå at læse, før computeren genstartede meget spontant.

Min ven dér, gik så ind i Computeradministration(lokal) under Kontrol panel og så ind under Systemværktøjer, System og så fandt egenskaber for hændelse under fejlen.

Computeren står nu i fejlsikret tilstand.
11. marts 2010 - 21:59 #3
Men KAN den opstart 'normalt' nu ? Eller hyr ?
Avatar billede Najmyr Nybegynder
11. marts 2010 - 21:59 #4
Nu tør jeg jo så ikke gøre noget, og derfor vil jeg høre om der er nogen forholdsregler jeg bør tage. Vi synes det virkede så voldsomt, med det der skete.
11. marts 2010 - 22:00 #5
"M$ i en nøddeskal..." *GG*
Avatar billede Najmyr Nybegynder
11. marts 2010 - 22:03 #6
Så du foreslår jeg prøver? :D
11. marts 2010 - 22:09 #7
Jeps ...
Avatar billede Najmyr Nybegynder
11. marts 2010 - 22:21 #8
Har nu modtaget meddelelse om at systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl (yikes - det er vist ikke for piger, det her :D). Vi er ved at geninstallere og opdatere et eller andet via intels hjemmeside i forbindelse med informationer om problemet. Så må man vel gå ud fra at tingene virker igen?

Hm, en anden ting. Der starter en usandsynligt irriterende installeringstingest op, når man er kommet ind i windows.
Min ven har været ved at fjerne programmer og har afinstalleret WinDVD. Nu prøver computeren så bare vedvarende på at geninstallere programmet. Vi har prøvet at installere påny og derefter fjerne det. Men den dersens opstartsinstalleringsting kommer stadig hver gang vi tænder. Den kan ikke annulleres, men bliver bare stædigt ved.
Vi får meddelelsen: Den funktion du prøver at benytte, er på en netværksressource, som ikke er tilgængelig.
Får så muligheden for at finde anden sti til installationspakken WinDVD.msi. Denne kan vi imidlertidigt ikke opspore.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
11. marts 2010 - 22:33 #9
Hvad med at prøve og gendanne computeren til FØR fejlen opstod.
Avatar billede Najmyr Nybegynder
11. marts 2010 - 22:34 #10
Det ved jeg ikke hvordan man gør. Men tror du det hjælper på WinDVD-tingen, når nu programmet blev fjernet før alt det her skete.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
11. marts 2010 - 22:45 #11
Ja det har næppe noget med systemgendannelsen at gøre. Du skal gå i systemgendannelse (kan findes i kontrolpanelet) og så finde en dato, hvor du ved, at problemet ikke eksisterede.
Avatar billede Najmyr Nybegynder
11. marts 2010 - 22:50 #12
Ok. Det kan jeg lige prøve. Ændres alle de ting som min ven har gjort i dag så også tilbage? Altså kommer de fjernede programmer igen og sådan nogen ting?
Avatar billede Najmyr Nybegynder
11. marts 2010 - 23:03 #13
Nå: Computeren kan ikke gendannes til... bla bla bla... Der er ikke udført nogle ændringer på computeren.

Jeg har prøvet forskellige gendannelsespunkter, men lige vidt kommer jeg.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
12. marts 2010 - 09:10 #14
Du skal tage stikket fra netforbindelsen fra, så computeren ikke kan komme på nettet, så skal du deaktivere din firewall (slå Avast fra) og så gendanne computeren via systemgendannelse til en dato, hvor du med sikkerhed ved, at computeren virkede normalt. Prøv det? Hvis ikke du kan gendanne på den beskrevne måde, så prøv at komme i fejlsikret tilstand (tryk gentagne gange under opstart på F8), og derfra gendanne computeren. Men husk i denne in dstilling ikke at være på nettet samtidig.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
12. marts 2010 - 09:11 #15
Din firewall (Avast) kan nemlig godt blokere for en systemgendannelse
Avatar billede Najmyr Nybegynder
12. marts 2010 - 21:10 #16
Will try in a jiffy :)
Avatar billede Najmyr Nybegynder
12. marts 2010 - 23:33 #17
Niet - stadig samme resultat: ingen ændringer udført.