Avatar billede horizon Nybegynder
11. marts 2010 - 11:01 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvornår har man behov for 8 gb ram?

Hey

Er blevet smask forelsket i Sonys Vaio F-series bærbare og sådan en skal jeg da bare have.

Jeg har dog lige et spørgsmål ang den dyreste model som har 8 gb ram. Hvornår har man brug for så meget?

Det som jeg bruger min (kommende)pc til er primært spil og programmering.

Jeg har delvist besluttet mig for at jeg skal have VPCF11S1E/B (den til 11.000), jeg vil bare vide, om den "største" model er de 2.000 kr. ekstra værd.

Linky: http://www.sony.dk/product/vn-f-series/tab/models
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 11:07 #1
aldrig det må være et salgstrix

32 bit kan bruge op til 4 gb
64 bit kan bruge over 4 gb eller hvad bios understøtter
Avatar billede madand Nybegynder
11. marts 2010 - 11:09 #2
Det kan man ikke svare på tror jeg. Jeg kører Visual Studio og SQL Server derhjemme med 4 GB DDR2 ram.. De klarer det fint nok og jeg har kun oplevet at jeg har brugt ca. 50% af rammene.

Så det er kommer an på hvor mange applikationer du har åbne på engang. Når de har været åbnet en gang, så ligger de sig i rammene og fylder op, for det vil få applikationen til at starte hurtigere næste gang du åbner applikationen.
Avatar billede kgkg Nybegynder
11. marts 2010 - 17:02 #3
Hvis du bruger tunge grafiske programmer, som f.eks. Illustrator og InDesign. Kan det være en fordel med meget RAM, men fra 6GB til 8GB vil der ikke være nogen forskel.

Jeg har lige sammenlignet de to modeller og at give 2000 kr. for 2GB RAM, er alt for meget. f.eks. et 2GB modul koster hos SHG mellem 700-1100 kr. så det ville være tåbeligt at give 2000 kr. for de 2GB RAM.
Avatar billede horizon Nybegynder
11. marts 2010 - 17:13 #4
De står også til at være ment som redigering af HD-materiale, og det er lidt uden for mit arbejdsområde skulle jeg mene.

Du får også en BR-writer i stedet for en reader, men når jeg tænker på hvor mange cd-er jeg har brændt på min aktuelle bærbar og min stationære til sammen i de sidste 3 år (0 stykker), så kommer den nok til at blive brugt lige så meget... eller lidt.

Takker for alles svar. Tror jeg holder mig til 6 gb ram.

Smid et par svar :-D
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 17:19 #5
ok
Avatar billede kgkg Nybegynder
11. marts 2010 - 20:01 #6
ok