Avatar billede draco74 Nybegynder
11. marts 2010 - 01:54 Der er 4 kommentarer

Artikler på to sprog i Joomla

Jeg er ny i Joomla, men har brugt en del tid på at læse om programmet og i at sætte mig ind funktionerne, men der er stadig en funktion jeg ikke kan finde:

Kam man lave de samme sider på både dansk og engelsk? Jeg er vandt til at lave hjemmesider, hvor man via et flag, kan skifte over til en anden del af sitet, der så er på et andet sprog. I nogle shop systemer indtaster du sprog teksterne på samme side men i forskellige kasser. Det kan jeg dog ikke finde her.

det nærmeste jeg har kunne finde er Joomfish, men jeg tror at det er baseret på automatisk oversættelse, og det er der for stort krav til teksterne, til at det vil holde.

Hvordan kan jeg komme til at indtaste mine tekster på både dansk og engelsk?

mvh
Lars
Avatar billede ziron Nybegynder
11. marts 2010 - 02:45 #1
Hej Draco 74,

Jeg går ud fra du referer til f.eks. osCommerce hvor du har mulighed for at ændre teksten for flere sprog på samme side.

Det er ikke helt lige så "enkelt" bygget op i Joomla, men JoomFish kan klarer den opgave du søger, og dette er ikke et automatisk oversættelses plugin, du skal selv ind og skrive teksten.
Du har i hvert fald muligheden for det, der findes også udvidelser til Joomfish, og mon ikke det muligt selv at få den til at oversætter via f.eks. google. Dette er dog ikke noget jeg har prøvet.

Du skal være opmærksom på at du skal ind i et seperat plugin (Joomfish) for at ændre teksterne, samt have installeret frontend sprog for de sprog du ønsker understøttelse af. Og at du ikke kan gøre det direkte fra den normale artikelse side.

Men når man først er inden i det fungere det perfekt.
Avatar billede draco74 Nybegynder
11. marts 2010 - 14:42 #2
Dejligt at høre at det er muligt selv at skrive teksterne i Joomfish. Deres hjemmeside var ikke så informativ på det punkt.

Jeg prøver at installerer det og vender så tilbage her.
Avatar billede draco74 Nybegynder
23. marts 2010 - 00:31 #3
JoomFish var svaret. Man skal lige give sig tid til at gennemskue det, men det er super smart.

Tak for hjælpen.
Avatar billede ziron Nybegynder
23. marts 2010 - 10:28 #4
Jepper det fungere super, men som du beskriver, så ja det kræver lige man har leget lidt med det før man føler sig hjemme i det.

Men det fungere :-)