Avatar billede anders77 Nybegynder
10. marts 2010 - 23:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad system skal jeg vælge?

Hej,

Jeg har lidt problemer med at finde det ideelle system til mit TV-setup (til en rimelig penge).

Jeg har en SONY fladskærm, men analog udgang (phono) og digital udgang optisk.

Jeg har derudover en Mac Mini med Windows 7. På denne har jeg optaget TV liggende.

Jeg er interesseret i en lyd-setup hvormed jeg kan:

1. Få lyden fra TV'et ud i nogle gode højtalere (regner med at købe 2 stk Scandyna Smallpod passive højtalere.
2. Afspille radio (DR's net-player) på Mac Mini'en, som også skal ud i højtalerne
3. Afspille musik (iTunes) på Mac Mini'en, som også skal ud i højtalerne
4.  Afspille optaget TV på Mac Mini'en (med TV'et som skærm), som også skal ud i højtalerne

Jeg havde overvejer Sonos med nogle splittere til at fordele lyd ind (1 ind fra MacMini og 1 ind fra TV), men det vil koste små 10.000 kr. og jeg skal kun bruge det i 1 rum.

Kunne en mulighed være at køre alt lyd ind i en form for eksternt USB lydkort/forstærker til Mac Mini'en?

Jeg håber at der er nogen, der har et godt bud på en løsning.

VH

Anders
Avatar billede Sylvaxi Nybegynder
13. marts 2010 - 10:21 #1
Hej Anders

Som jeg ser det så mangler du blot en receiver for at få puslespillet til at gå op. En enhed til at samle lydforbindtelserne, samt leverer output til dine passive højtalere. Og så er det i sidste ende et temperament spørgsmål med ønsket effekt samt antal af udgange. Som jeg forstår det har du to lydkilder, henholdsvis TV'et og Mac Mini, og to enheder som skal kunne modtage lyd henholdsvis, mac mini (Når der optages fra Tv'et tuner), samt en mulig Sound Receiver (Anvender jeg selv) - kunne med fordel være en Sony, da du så typisk ville kune dele fjernbetjening med denne.
Avatar billede anders77 Nybegynder
13. marts 2010 - 13:07 #2
Tak for dit svar - det vil jeg kigge nærmere på. Smider du et svar?
Avatar billede Sylvaxi Nybegynder
13. marts 2010 - 13:38 #3
Gerne - jeg smider også lige et link til et eksempel på en receiver jeg mener vil kunne klare opgaven. Tjek selv med ind og udgange om der er det der skal være. Såvidt jeg kan se er der rigeligt. Bemærk også at det er tiltænkt sådan, at receiveren også bestemmer video signalet der ses på TV'et, altså man har en HDMI udgang (Til Tv'et) fra Receiveren og 4 HDMI indgange, som så kan anvendes til Mac mini, Blueray afspiller osv. På den måde hænger lyd og billede altid sammen når du skifter mellem kilder.

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=585674