Avatar billede dj-plexi Nybegynder
10. marts 2010 - 21:13 Der er 9 kommentarer

ATI HD 5670 HD audio output?

Hey folkens!

Jeg har netop fået mit nye SAPPHIRE HD 5670 512MB GDDR5 PCIE VGA grafikkort (http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?psn=000101&pid=311) hjem idag, som jeg havde købt fordi, det skulle understøtte HD lydformater, men jeg kan ikke få min receiver til at detektere HD signalet - den ser det bare som standard DTS lyd!

Min DENON AVR-1610 receiver (http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-1610_surround-receiver_sort.htm) understøtter alle HD lyd formaterne, og når jeg ser film fra min Blu-ray afspiller er der et kraftigt blåt lysende "HD" ikon, men dette ikon kommer ikke frem, når jeg ser Blu-ray film fra computeren!

Jeg har komplette rips af Blu-ray film liggende på harddisken, som jeg mounter i Daemon Tools og afspiller i Power DVD 9 Ultra, så det er ikke små *.mkv filer, hvor man kunne forestille sig, at HD lydsporet var fjernet for at holde filstørrelsen nede.

Jeg kører Windows 7 og jeg kan i egenskaber for "lydkortet" se, at det understøtter alle HD formaterne (http://peecee.dk/upload/view/231172) og se, at det understøtter 7.1 surround (http://peecee.dk/upload/view/231174)!

Min PowerDVD understøtter også HD lyd (http://peecee.dk/upload/view/231176) og viser, at den udsender HD lyd, når man afspiller en film!

Jeg har også installeret nyeste ATI driver og tilhørende Catalyst Control Center.

Hvad i hele verden skal jeg gøre for at få det her til at virke 100%?

På forhånd RIGTIG mange tak!

Dennis ¤ DJ Plexi
Avatar billede Killervalon Nybegynder
10. marts 2010 - 21:15 #1
1. Du ved godt at ved HD lyd går det igennem HDMI kablet.
Jeg er ikke helt sikker på hvilken port du prøver med, og understøtter BUNDKORTET hd?
Avatar billede dj-plexi Nybegynder
10. marts 2010 - 21:53 #2
Hov, det glemte jeg at skrive...
Men ja, grafikkortet ér tilsluttet receiveren med et HDMI kabel! ;o)

Hmm, det er en ting, jeg ikke har tænkt over. Skal bundkortet virkelig understøtte det også?
Jeg troede ikke, det havde noget at sige, når det var gennem grafikkortet! :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. marts 2010 - 22:39 #3
Dit bundkort skal have et spdif stik og dit grafikkort et stik som henter dette signal du skal kigge i din manual på bundkort hvotdan der bruges kun to ledninger
Avatar billede justrace Novice
10. marts 2010 - 23:06 #4
Et ATI HD5670 har indbygget lydkort, så det burde virke uden andet bøvl.
Avatar billede dj-plexi Nybegynder
10. marts 2010 - 23:21 #5
@ Poko1:
Er det noget, du VED gælder i mit tilfælde også?
For mit grafikkort har INGEN stik på selve printet udover de stik til skærme!

@ justrace:
Også min overbevisning, men har du nogen idé om, hvorfor mit så ikke virker?

Jeg skal måske lige sige, at kablet mellem PC og receiver ér testet for HD kompatibilitet, da det normalvis sidder mellem min Blu-ray afspiller og min receiver, og det virker.

Jeg er sq på bar bund!
Avatar billede justrace Novice
10. marts 2010 - 23:38 #6
Har aldrig haft afprøvet det i praksis, men ved bare at ATI-kort har det indbygget.
Avatar billede dj-plexi Nybegynder
10. marts 2010 - 23:42 #7
@ justrace:
Jeps, det er jeg klar over, men mit vil sq ikke rigtigt! ;o)
Avatar billede dboy26 Nybegynder
26. april 2010 - 14:23 #8
efter hvad jeg kan se er alt i orden, men du skal have din manual frem til din forstærker og kigge i gennem, for du skal have ændret nogle indstillinger der.

Havde samme problem med min Onkyo 507,når jeg afspiller Bluray, så havde jeg heller ik TrueHD.
Fik det ordnet med et nyt setup af Xtz højttaler og ændret indstillinger på Receiver.
Avatar billede dj-plexi Nybegynder
26. april 2010 - 16:39 #9
Hej dboy26.

Nej, der skulle ikke ændres nogle indstillinger på receiveren! ;o)
Jeg har fået det til at virke nu og det var en blanding af at følge en guide på nettet til at "Override EDID oplysninger" og så skifte til en anden afspiller på computeren...

Nu er det blot lidt forskelligt, om jeg skal bruge Cyberlink PowerDVD 10 eller Corel WinDVD 2010 til at afspille film, før de virker...