Avatar billede KalleKKK Nybegynder
10. marts 2010 - 20:59 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vejledning til køb af billig gamer pc

Hej.

Jeg kunne godt bruge lidt vejledning omkring computerkøb. Jeg har tidligere selv samlet et par computere, men det er ved at være et par år siden, så jeg har ikke rigtig holdt mig opdateret på, hvilke nye teknologier der er ankommet til markedet.

Computeren skal ikke være vanvittigt kraftig, dog skal den kunne køre spil som CS:Source uden problemer, hvilket jeg går udfra ikke er det store problem i dag(?).

Derudover skal den kunne køre min. 8-10 pokerborde på flere forskellige klienter (heraf en java-baseret) uden problemer samt trackingprogram i baggrunden.

Jeg ville umiddelbart mene, dette burde kunne findes for en 3-4k. Er jeg way off her?

Indtil videre har jeg kigget på disse:

http://www.fcomputer.dk/?show=system_showasproduct&system_id=2406%22%3EComputer%3C/a%3E%3C/div%3E
http://www.topdata.dk/product.asp?product=6783
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99152&type=pcsystem%3C/div%3E

Ville en af disse kunne tilfredsstille mine krav? Hvis ikke, hvilke modifikationer skulle der så laves? Og sidst men ikke mindst, findes der bedre løsninger til prisen?
Avatar billede Killervalon Nybegynder
10. marts 2010 - 21:04 #1
altså du er ikke "way off" i forhold til at bygge en selv, men jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med poker borde, altså touch skærme eller?!?
Avatar billede besle Nybegynder
10. marts 2010 - 21:59 #2
Har du et operativ system liggende til maskinen ?
Vil mene at maskinen fra MM-vision er klart at foretrække, især hvis du køber den med phenom II x4 965 quad core.

Vil klart foretrække den fra MM-vision med quad core, men hvis du vil kigge på en anden pc:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=790046

Har valgt denne fordi den har en i3 processor, med hyper threading processor.
Avatar billede kimtheman Novice
10. marts 2010 - 23:00 #3
Ja nu er jeg ikke selv meget til AMD, så havde nok også valgt at smide nogle flere penge i, og fået noget med mere power på grafik delen.

Men skulle det være havde jeg valgt din http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99152&type=pcsystem%3C/div%3E

Og her kan du læse test af grafikkortet der sidder i http://www.tweak.dk/review/ATI_Radeon_HD_4830/861/1/1
Avatar billede KalleKKK Nybegynder
11. marts 2010 - 17:07 #4
#1:
Ligesom på billedet her

http://www.pokerinfiniti.es/Descargas%20Poker/multitabling.jpg

Hvor jeg kører et trackingprogram i baggrunden, der holder styr på, hvad der sker på de forskellige borde. Min nuværende computer kan godt klare det, dog begynder den at køre utroligt laggy når jeg både spiller og hører musik f.eks.

Relevant er måske at jeg pt. sidder på en gammel p4 3ghz, med 2gb ram og et geforce 6600gt.

Og nej det kræver nok ikke vildt mange ressourcer at køre det problemfrit, og jeg er egentlig ikke i tvivl om, om nogen af de ovenstående tilbud kan klare det, jeg ville dog gerne have et bud på hvilken var bedst hvis jeg skulle få lyst til at spille et eller andet spil.
Men du mener, det bedste valg ville være at bygge den selv?
Avatar billede KalleKKK Nybegynder
11. marts 2010 - 17:15 #5
#3:
Hvis vi sammenligner med min nuværende, hvor meget bedre ville du skyde på den computer du foreslog er? Det er selvfølgelig et svært spørgsmål, men sådan om det bare ville være en lille, dog mærkbar forskel eller om den ville køre 10 gange bedre.
Avatar billede besle Nybegynder
11. marts 2010 - 19:14 #6
Den er ikke just bedre, blot billiger, og hvis du køber den fra mm-vision med phenom II x4 965 (den til 4395kr, under standard konfiguration.) så har du en ret stabil gaming pc de næste par år, hvor der nok kun muligvis skal skiftes et grafikkort om et par år.

Den computer du kigger på der, fra MM-vision er ret god, og foreslog kun den anden computer, for at have lidt at sammenligne med.
Avatar billede besle Nybegynder
11. marts 2010 - 19:22 #7
Hvis du dog er frisk på at samle selv, og ikke vil af med mere end 3000kr, så skal du nok købe denne:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323200

Selvfølgelig ikke det vildeste af det vilde, men den kan sagtens trække alle nye spil.
Avatar billede KalleKKK Nybegynder
11. marts 2010 - 22:19 #8
Jamen det har jeg egentlig nok mod på, hvis det skulle være. Mht. styresystem så har jeg kun windows xp pro 32bit pt., men det ville vel godt kunne lade sig gøre at køre xp på den (selvfølgelig ikke med fuld udnyttelse af rammene) til jeg får anskaffet mig windows 7?
Avatar billede besle Nybegynder
12. marts 2010 - 08:17 #9
Jo, men ville foreslå dig at skaffe windows 7 hurtigst muligt. (evt. gennem en ven?) så du får mest ud af rammene
Avatar billede MH1994 Nybegynder
03. marts 2011 - 21:36 #10
hej

Jeg skal have en ny computer, og det skal være en Gamer pc. jeg ved ikke så meget om Gamer computer. jeg ved slet ikke hvilken jeg skal købe. jeg har brug for hjælp.

er der nogen der kan kommer med nogle forslag om hvor jeg kan købe en der er god til at køre spil uden problemer.. det skal være for højst 5000 kr.
Avatar billede kimtheman Novice
03. marts 2011 - 22:24 #11
MH1994 du skal oprette din egen tråd for at få noget hjælp!
Avatar billede MH1994 Nybegynder
03. marts 2011 - 22:41 #12
hvad mener du ?
Avatar billede kimtheman Novice
03. marts 2011 - 23:22 #13
Mener det er KalleKKK der har åbnet denne tråd. Du skal åbne din egen i stedet for at stille spørgsmål i andre tråde.
Avatar billede MH1994 Nybegynder
04. marts 2011 - 15:36 #14
hvordan åbner jeg en tråd
Avatar billede kimtheman Novice
04. marts 2011 - 16:40 #15
Avatar billede MH1994 Nybegynder
05. marts 2011 - 17:16 #16
nej hvorfor mig vil ikke .. nej MH vil ikke have tråd .. mig is vil have
Avatar billede KalleKKK Nybegynder
02. april 2011 - 00:37 #17
Havde helt glemt denne tråd. Smid svar, hvis i gerne vil have point. I var rigtig behjælpelige, og fik skubbet mig i retning af hvad jeg gerne ville have.
Avatar billede KalleKKK Nybegynder
18. august 2011 - 20:05 #18
Lukker - er træt af at få mails omkring denne tråd, og folk vil åbenbart ikke ha pointene :)