Avatar billede mrcorex Nybegynder
10. marts 2010 - 00:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio C# Express addons

Hey.

Jeg er meget forvirret lige nu. Hvad må man i VSE og hvad må man ikke.

De skriver at man godt må lave apps til commercielt brug.

Skræmme-historien er http://weblogs.asp.net/nunitaddin/archive/2007/05/30/microsoft-vs-testdriven-net-express.aspx

Efter at have læst denne ved jeg ikke om jeg har valgt rigtigt. Jeg ville gerne have et sprog som ikke kostede noget. Ikke fordi jeg ikke vil betale, men fordi det ikke lige er det min pengepung kan klare. Her kom VSE jo fint ind fra siden og var tillokkende. Nu opdager jeg til min skræk at der ikke findes nogle addons til at installere ind i VSE. Ser jeg rigtigt?

Hvad er der egentlig af muligheder tilbage? Hvad hvis jeg f.eks. gerne vil have noget REST-support bygget ind? Skal jeg virkelig skrive noget selv fra bunden af, selvom der højst sandsynligt findes noget et eller andet sted?

/CoRex (forvirret og har brug for eksperter).
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2010 - 00:38 #1
Du må gerne udvikle kommerciel software med Express Edition.

Express Edition har ikke plugin mulighed. Hvis du vil have plugins, så betal for en af de versioner der understøtter plugins.

Hvis du udvikler en plugin til Express Edition, så har du muligvis overtrådt licensen for Express Edition. Så dette kan naturligvis ikke anbefales.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
10. marts 2010 - 08:29 #2
Hej arne_v og tak for dit svar.

Den har jeg fået fat på. Men som privat-bruger/udvikler er det lidt mange penge at betale. Og ja, licensen er overtrådt hvis jeg på nogen måde "teknisk forbedrer Express Edition".

MEN - jeg kunne måske stadig godt bruge det. Er det muligt at der findes en form for "browser" eller noget i den stil som kan fortælle mig alt muligt om den dll jeg gerne vil linke ind i mit projekt ?

På den måde kunne jeg måske godt overleve.
Avatar billede bvli Praktikant
10. marts 2010 - 10:20 #3
Der findes også to ganske kompetente alternativer til VSE:

MonoDevelop (jo - også til windows): http://monodevelop.com/
og
SharpDevelop: http://icsharpcode.com/OpenSource/SD/Default.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2010 - 15:28 #4
Reflector kan vise *alt* om en .NET assembly.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2010 - 15:29 #5
Det er et stykke tid siden jeg har proevet MonoDevelop, men dengang virkede den jammerligt.

SharpDevelop er glimrende. Jeg bruger den selv til stort set al .NET programmering !
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2010 - 15:30 #6
Et tredie alternativ er Eclipse med Emonic plugin.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2010 - 15:31 #7
Med hensyn til dit oprindelige spoergsmaal saa er der ikke saa meget at sige - vil man bruges deres software maa man foelge reglerne for det.
Avatar billede bvli Praktikant
10. marts 2010 - 18:34 #8
Ja - både de skrevne og uskrevne.. (regler altså)

MonoDevelop er vist ved at være voksen.. Og så kan den åbne et compiled assembly som et project.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:34 #9
corex ?
Avatar billede mrcorex Nybegynder
27. april 2010 - 13:07 #10
Har fuldstændig glemt den her. :/

Jeg har desværre lige nu måttet skrinlægge mine projekter lidt. Sådan er det jo engang imellem.

Jeg kunne godt tænke mig at smide ngoet til dig, arne_v. Gider du "svare" ?

/CoRex
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2010 - 14:47 #11
svar