Avatar billede SPINhead99 Praktikant
09. marts 2010 - 23:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd fra macbook til tv

Hej brugere på Eksperten.dk

Jeg har en Macbook som jeg tilslutter en fladskærm dels via et DVI-HDMI stik til billedet og dels et minijack 3,5mm til 2xRCA kabler til lyden.

Når jeg gør dette, kommer billedet fint igennem, men der er ingen lyd af en eller anden grund. Når jeg bruger de samme lydkabler til at tilslutte min anlæg virker lyden fint.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad problemet kan være?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
09. marts 2010 - 23:09 #1
Dit TV kan ikke arbejde med input fra mere end en kanal ad gangen, når det er sat til at vise billedet via HDMI, kan du ikke bruge lydindgange der hænger sammen med komponentindgang, s-video, eller lignende. Er du sikker på, at dvi-udgangen ikke understøtter lyd?
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
09. marts 2010 - 23:41 #2
Tak for svaret.

Jep, DVI-udgangen understøtter IKKE lyd.

Jamen det er da ikke så godt. Så kan jeg vel enten tilslutte nogle eksterne højttalere til macbooken eller måske anskaffe et andet kabel. Det jeg har brug for er vel et mini dvi/USB til HDMI-kabel? (USB sørger for lyd) Er dette overhovedet muligt?
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
10. marts 2010 - 17:57 #3
Anybody?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
10. marts 2010 - 18:59 #4
http://www.kanexlive.com/products/item.aspx?id=3495 Det må være denne dims, du mener.. men den er da godt nok ikke billig!
Du har selvfølgelig forsøgt med alle tænkelige lydindgange på TV'et?
Hvis dit TV har komponentindgang, så kan du købe et DVI-komponentkabel og bruge det lydkabel, du allerede har. Indgangen har separate stik til video/lyd. Det er måske også en mulighed med en DVI-VGA adapter.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
11. marts 2010 - 08:52 #5
Tak for svaret.

Jeg skrev vist der var en DVI-udgang i macbook'en. Det er IKKE en DVI-udgang, men en mini DVI-udgang. Hvis man kan udskifte det mini Displayport-stik med et mini DVI på det kabel du linker til, så er det faktisk præcis hvad jeg søger. Jeg har søgt på nettet, men det er ikke sådan lige at finde.
Jeg har forsøgt flere RCA-indgange på tv'et og endda flere tv'er, men uden held.
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det sidste du skriver.
Avatar billede alexanderhj Nybegynder
11. juni 2011 - 18:08 #6
Hej,

Jeg har selv haft samme problem, men har lige modtaget et smart kable hvor mange både får lyd og billed fra mac til tv. Jeg købte det på en hjemmeside der hedder www.imore.dk, der kom oveni købet en god guide med, så jeg fik sat det op på et par minutter! Der ligger vist også guide inde på hjemmesiden :-)

Jeg håber at du kan bruge svaret...

Ps. det direkte link er http://imore.dk/product/mac-til-hdmi-stik/
Mvh
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
21. juli 2012 - 07:11 #7
Jeg tilsluttede højttalere via seperate kabler.