Avatar billede medjeti Nybegynder
09. marts 2010 - 17:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bluetooth push / broadcast til alle devices i nærheden

Hej Eksperter,

Jeg er på udkig efter et program, der kan pushe / broadcaste en fil til alle telefoner eller devices i nærheden - lidt ligesom nogle lufthavne fx. sender en Java-applikation eller WAP-side til deres besøgende (det kan evt. gå hen og blive et follow-up spørgsmål).

Det skulle gerne være et program der står og kører løbende, sådan at alle, der kommer indenfor rækkevidde bliver tilbudt filen, men naturligvis kun en gang.

Jeg har kigget lidt på programmet BlueSoleil (bluesoleil.com) - det kan fint pushe en fil til devices i nærheden, men det kan umiddelbart ikke "broadcaste", men kun manuelt sende til ét device ad gangen, hvilket ikke er helt fedt.

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak!
Avatar billede farving Nybegynder
12. marts 2010 - 11:17 #1
Hænger mig lige på denne tråd, da jeg søger lidt det samme..

Fandt på et tidspunkt en pdf hvor folk i Holland havde lavet test med broadcasting, men der er så vidt jeg ved ikke noget software (men kan være det giver lidt brugbar info)

http://www.cs.rug.nl/~aiellom/publications/icpca09.pdf

/Farving
Avatar billede medjeti Nybegynder
12. marts 2010 - 11:27 #2
Hejhej,

jeg er blevet lidt klogere over de sidste par dage.
Det kaldes "proximity advertising", og der findes en lang række af programmer, der kan klare det.

Jeg fandt en liste her:
http://inthehand.com/forums/p/2304/9287.aspx

Mit valg er foreløbig faldet på BlueMagnet, som virker som et simpelt og effektivt lille program.

Hvis man har behov for selv at udvikle, findes der et (gratis) .NET framework her: http://inthehand.com/content/32feet.aspx

God vind med det!