Avatar billede la-jensen Nybegynder
08. marts 2010 - 13:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tastaturet "Hot Keys"?

Hej.

Jeg er en ivrig bruger af Microsofts RT2300 keyboard. På dette findes der nogle "hurtig-knapper" i toppen, bl.a. til ens foretrukne mp3 musikprgram. Men, nu har jeg så lige slettet dette program, da det gik ned, under opstart, og nu virker denne tast ikke.

Når jeg trykker på tasten, sker der ingenting.

De andre taster, calculator, email, web-side "home", m.m. virker fint - men hvor kan definere dette tastaturs "hotkeys"? Kan det i det hele taget defineres nogle steder?

Eller, skal jeg installere en driver, geninstallere et musikprogram, eller, hvad skal jeg gøre, for at løse dette problem?

Håber, i kan hjælpe. På forhånd tak.

Lars H. Jensen
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2010 - 14:52 #1
Du skal hente softwaren igen.
http://www.microsoft.com/hardware/download/download.aspx?category=MK
Hent til Wired keyboard 500, som er RT2300.
Avatar billede la-jensen Nybegynder
09. marts 2010 - 10:53 #2
Hej John Stigers.

Tja, jeg kan godt se, fra forskellige forums på nettet, inkl. nogle fra Microsoft, at Wired Keyboard 500 burde være kompatibel med mit rt2300.

Desværre virker det bare ikke (her hos mig)! Hver gang, jeg trykker på en "hot key", for oven, ligepræcis multimedie tasten, dukker driverprogrammet op, og fortæller, at tasten ikke er defineret. Så kan jeg vælge forskellige muligheder, f.eks. vil jeg have, at vlc-playeren skal starte. Siger "Finish", og vinduet lukker. Næste gang, jeg trykker på tasten - starter det hele så forfra.

Så, der er noget, der tyder på, det heller ikke er den rigtige driver. Jeg leder lidt videre. Hvis du eller andre, har en bedre ide, sig endelig til!

God tirsdag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2010 - 16:51 #3
Wired keyboard 500 er det samme som RT2300.

Hvilket styresystem?
Avatar billede la-jensen Nybegynder
10. marts 2010 - 08:43 #4
Tror, mit tastatur er ligeglad med, hvilket det ligner.

Det har iøvrigt virket før - uden driver. Prøver at geninstallere medieprogrammet, kan være, det hjælper.

Styresystemet er Win xp.
Avatar billede la-jensen Nybegynder
10. marts 2010 - 09:07 #5
Nu ved jeg, mit tastatur er ligeglad med den Wired Keyboard 500 driver. Geninstallerede Windows Media Player, og nu virker tasten igen.

Der må være et sted i styresystemet, der knytter den tast til det media afspilningsprogram, der er foretrukket til mp3 filer, el. lign., gætter jeg på.

Men hvor, mon?
Avatar billede la-jensen Nybegynder
29. april 2010 - 01:50 #6
Hm, det kom aldrig til at virke. Mit styresystem er windows xp, som svar på dit spørgsmål, John_Stigers. Jeg bruger dog ikke genvejen, så, det er ikke vigtigt, mere. For forsøget skal du alligevel have pointene, synes jeg - så skriv bare et svar.

Venlig hilsen

Lars H. J
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2010 - 20:05 #7
ok :)