Avatar billede sigurd1985 Nybegynder
07. marts 2010 - 21:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan hackere stjæle ip adresse

jeg kender en som sender mails til en af mine venner, men mailsene har MIN ip adresse. hvordan kan det være??? kan en hacker stjæle en ip adresse i den forstand at når de så sender mails osv - så ser det ud som om, de er fra ens ip adresse. ??
Avatar billede Nicklas_J Nybegynder
07. marts 2010 - 21:28 #1
måske en storebror som laver pis med dig?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2010 - 21:42 #2
Nej, det kan de ikke. SMTP-protokollen kræver at data sendes over flere omgange, og det kan ikke ske, hvis man ikke har adgang til at modtage data på en bestemt ip-adresse.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. marts 2010 - 21:03 #3
Intet er lettere end at spoofe en IP adresse og smtp protokollen der bruges til at sende mail er rigtig simpel, hvorfor du faktisk relativt let kan komponerer en mail med næsten de oplysninger du måtte ønske.

Det at skræddersy headeren med de rigtige IP adresser kræver en del fodarbejde, men er bestemt muligt
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
08. marts 2010 - 21:31 #4
du har bare fået husdyr......
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2010 - 21:32 #5
Ops, ja. Du har ret.
Af en eller anden grund havde jeg fået ind i hovedet, at STMP, ligesom f.eks. TCP, krævede en verificering af afsendte pakkers tilstand, men da selve afsendelsen jo forgår fra en ekstern SMTP-server, og at dennes ip-adresse ikke verificeres, er det selvfølgelig til at spoofe.