Avatar billede nezco Nybegynder
07. marts 2010 - 01:55 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

dmoz.org

Jeg har en side der omhandler helbredsmæssige problemer. Der er mere præcist tale om beskrivelse af en række symptomer.

Jeg vil meget gerne have siden tilmeldt http://www.dmoz.org/, men kan simpelthen ikke finde ud af hvilke kategorier jeg skal tilmelde den (har heller ikke forstået om man kun kan tilmelde i en kategori eller flere).
Jeg er selvfølgelig klar over at jeg skal ind under 'Health'. Men herefter syntes jeg det bliver helt overskueligt (mit engelsk ikke er særligt godt ...).

Håber meget der er en som vil hjælpe.

På forhånd tak.
Avatar billede nezco Nybegynder
07. marts 2010 - 01:57 #1
Glemte: Jeg kan heller ikke finde ud af hvordan man tilmelder siden til en kategori. Har læst vejledningen, men kan alligevel ikke finde det sted hvor man skal "submit" sin adresse.
Avatar billede mikaelch Novice
07. marts 2010 - 09:24 #2
kunne du poste side heri tråden , med link til hjemmesiden , ellers er det svært at skrive hvilken kategori , der er bedst
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. marts 2010 - 09:33 #3
Hvis din side alligevel er på dansk, skal den vel ind under den danske del af dmoz:
http://www.dmoz.org/World/Dansk/Sundhed/

Under alle omstændigheder er det i hvert falde et godt sted at starte - finder du den rette kategori på den danske oversættelse, kan du altid skifte til det sprog siden er skrevet på, ved at følge linkene under "denne kategori på andre sprog".
Avatar billede nezco Nybegynder
07. marts 2010 - 22:15 #4
Jeg er ikke meget for at poste et link til siden. Er ikke så behageligt at kommunikere med nogen, samtidig med at de kan sidde og læser alle detaljerne ... Alle andre herinde vil jo kunne kigge med.
Siden henvender sig hovedsageligt til læger. Er et råb om hjælp.

Der tale om en lang række symptomer som ingen har kunnet finde ud af hvad skyldes. Altså har jeg ingen diagnose, hvilket jeg syntes gør det svært at finde du af hvor den skal tilmeldes. Men overskrifterne er utilpashed, hovedpine, føleforstyrrelser. muskeltrækninger, svimmelhed, synsforstyrrelser, brystsmerter, smerter i arme og ben, søvnløshed, svedeture, tinnitus, uregelmæssig hjerterytme og maveproblemer)

Siden er både på dansk og engelsk. Altså tosproget.
Avatar billede nezco Nybegynder
07. marts 2010 - 22:24 #5
Angående: http://www.dmoz.org/World/Dansk/Sundhed

Jeg kan kun få øje på en der er ligetil: søvnløshed/søvnproblemer. Resten ved jeg bare ikke hvad jeg skal gøre med.

Måske jeg bare er nød til at smide den ind under medicin (hvis altså det er en endelig kategori?). Ved bare ikke om det er godt nok. :/
Avatar billede nezco Nybegynder
07. marts 2010 - 22:30 #6
Må man forslå adrressen mere end en gang? Syntes det virker mest logisk, men forstod ikke helt vejledningen.
Avatar billede nezco Nybegynder
07. marts 2010 - 22:41 #7
Jeg opgiver det kan ikke overskue lortet.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
08. marts 2010 - 07:52 #8
Men har du da overhovedet læst vejledningen? Den findes i en dansk version: http://www.dmoz.org/World/Dansk/add.html

Og der står blandt andet: "[...] tilmeld ikke den samme url (adresse) mere end én gang." og "Sider på andre sprog end engelsk, skal tilføjes til den mest passende kategori under World."

Så antaget at din side er på dansk - og hvis vi skal bedømme ud fra den beskrivelse du har givet, uden videre at kunne se siden og dens indhold, passer det vel bedst ind under medicin-kategorien. Prøv at tilmelde den - det værste der kan ske, er vel at din tilmelding bliver afvist?
Har du prøvet at søge siden for lignende sider? Du må vel vide hvem dine konkurrenter er? Kan du finde nogle af dem? (og eventuelt se hvilke kategorier de er tilmeldt...)
Avatar billede visto Professor
08. marts 2010 - 18:47 #9
Tilmeld den til den kategori du synes passer bedst. Hvis redaktøren for den pågældende kategori kender til en mere relevant kategori, vil han/hun sende den videre til denne kategoris redaktør.
Avatar billede nezco Nybegynder
08. marts 2010 - 22:09 #10
Hvis man kun må tilmelde adressen én gang, er 'medicin' vel det eneste sted jeg kan tilmelde den.
Tvivler egentlig på at det nytter en pind.

Og hvis jeg kun må tilmelde den en gang - og min side både er på dansk og engelsk - er det jo noget møg. Men så fortetrækker jeg engelsk. Og så kan jeg igen ikke finde ud af det her møg. Hvis jeg fra kategorien medicin klikker på engelsk, kan jeg på den side ikke finde noget sted man kan tilmelde den. Stadig håbløst. :(
Avatar billede visto Professor
08. marts 2010 - 22:24 #11
Hvis vi snakker om denne side
http://www.dmoz.org/Health/Medicine/
så kan du ikke tilmelde der, fordi Medice er en overkategori, som ikke er specifik nok. Du er nødt til at finde en passende underkategori, fx http://www.dmoz.org/Health/Medicine/Informatics/
(uden at jeg ved om den kan bruges).

Her er en "suggest IRL" øverst. Og der har du din tilmeldingsformular.
Avatar billede nezco Nybegynder
09. marts 2010 - 00:31 #12
Min side omhandler 13 forskellige symptomer. At udvælge bare et af dem - og tilmelde det ene symptom - giver ingen mening. Så kan jeg ikke bruge den side til en pind.

Den 'sugest URL' side bliver jeg bare forvirret af. Mit engelsk er alt for dårligt til at jeg fatter hvad det handler om.
Avatar billede nezco Nybegynder
09. marts 2010 - 00:33 #13
Nåh ja, det er vel den jeg efterlyste i forrige indlæg. Men som sagt, kan jeg kun tilmelde et symptom, er der ikke noget at tilmelde. Så kan det hele være lige meget.
Avatar billede nezco Nybegynder
11. marts 2010 - 00:47 #14
.
Avatar billede nezco Nybegynder
11. marts 2010 - 00:48 #15
Det dur ikke. Forsøger noget andet.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 03:39 #16
Lidt sent måske ?
Hvorfor vil du overhovedet lægge din side ind på dmoz ?

Hvis din side "bare" handler om dig selv, og det du søger er en diagnose/behandling - så er det jo slet ikke stedet.

Dmoz er en (gammeldaws) "søgemaskine" hvor folk med noget at tilbyde kan "reklamere"

Du skulle tage og prøve på netdoktor.dk i stedet - i "debat" er der måske nogen med de samme symptomer ?

(Lyder, i mine ører, som noget autoimmunt, eller en let forgiftning måske - skimmelsvamp/bly/radon)
Avatar billede nezco Nybegynder
12. marts 2010 - 02:59 #17
Hvis din side "bare" handler om dig selv, og det du søger er en diagnose/behandling - så er det jo slet ikke stedet.

Dmoz er en (gammeldaws) "søgemaskine" hvor folk med noget at tilbyde kan "reklamere"

Okay. Det har jeg slet ikke fattet (før nu ...).

(Lyder, i mine ører, som noget autoimmunt, eller en let forgiftning måske - skimmelsvamp/bly/radon)

Hvad end der er tale om, er det i hvert fald alt andet end "let". Jeg har nu været syg i 10 år. Og symptomerne er ikke blevet bedre hen ad vejen. Tværtimod (mit liv ligger i ruiner). Og jeg er ikke længere i stand til at råbe lægerne op. Derfor omtalte side. Et desperat (og sikkert også håbløst) sidste forsøg.

Er du læge?
Er bare nysgerrig efter at vide hvad der får dig til at gætte på lige præcis det du nævner ...
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2010 - 10:27 #18
En "let" forgiftning fordi du jo, trods alt, ikke er død af skidtet :)
- men jeg tror nu mest på autoimmunitetsideen:
Fordi du taler om så mange, og så forskelligartede symptomer, at det er svært at forestille sig én enkelt årsag - medmindre årsagen skal findes i dig selv = et hyperaktivt immunforsvar.
Eller "psykisk" - stress eller depression, som i en selvforstærkende ond spiral holder dig nede, passiv og dermed generelt svækket. Dét kan også være livsfarligt!

Konstruktivt vil jeg foreslå at du giver din krop noget at arbejde med:
Motion - selvom det gør ondt til at starte med! - Cykling er en relativt blid måde at komme igang på
- Det er fantastisk at opleve én selv blive stærkere - det går overraskende hurtigt, og starter en "god spiral" i stedet for den onde.

Og for en sikkerheds skyld: Ud med al junk-kemien: hovedpinepillerne, slikposerne, færdigretterne, kosttilskudene og iøvrigt ALT man kan få i Matas (bortset fra nikotin-tyggegummi - hvis du ryger :)
=> Økologisk frugt, grønt, mælk og rugbrød (det er meget billigere end sit rygte)

NB: Nej, jeg er ikke læge (eller noget der ligner).
Avatar billede nezco Nybegynder
12. marts 2010 - 15:18 #19
Tak for svaret.

Det med 'autoimmunitet' og 'hyperaktivt immunforsvar' vil jeg reserche lidt videre på. Tror dog nok jeg på et tidspunkt har været inde omkring det første.
Stress og depression har jeg for længst talt med behandlere om.

Mere motion tror jeg desværre ikke rigtig på vil gøre nogen forskel. I og med at jeg, da det hele startede, var i mit livs form(!) (havde i længere tid dyrket både masser af motion OG styrketræning).