Avatar billede superbmx Nybegynder
06. marts 2010 - 21:44 Der er 2 kommentarer

Hjælp til geninstallation af Vista OEM

Har en øv-problem, håber der er nogle derude, som har gode råd.

Jeg havde installeret Win7 RC på min computer, men ville skifte over til mit gamle styresystem igen (Vista), pga. at Windows trak stikket ud af deres gratis version. Anyways

Under installationen glemte jeg at hive den eksterne harddisk ud af usb'en, hvilket resulterede i, at Vista blev smidt på den eksterne harddisk og ikke på det ønskede c-drev.
Jeg har forgæves forsøgt at installere igen på c-drevet men får fejlen: 0xa000000c lige efter man har valgt sprog og den loader ramdisk image.
Ved ikke om det hænger sammen med at mit Vista er en OEM-version, og at jeg muligvis har smidt noget vigtigt over på min eksterne harddisk, som den ikke kan finde, og derfor ikke give mig lov. Er der nogen som ved hvad jeg skal gøre?

Mvh superbmx
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. marts 2010 - 22:29 #1
Fejl 0xa000000c, er fejlkoden for en fejl i MBR (Master Boot Record)

så noget tyder på at der er en fejl i opsætningen af den.
prøv evt. værktøjt Bootrec.exe som findes i WinRE
tjek følgende link, der også indeholder vejledning til bootrec

http://members.rushmore.com/~jsky/id39.html
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
10. august 2010 - 13:26 #2
Opfølgning på spørgsmål?