Avatar billede _petrucci Nybegynder
19. juli 2001 - 09:25 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Azero - Faktura for ikke-modtaget vare

Hejsa,

Februar 2000 signede jeg up med azero.dk via deres tilbudspakke, som kostede ca. 300 kroner inkl. oprettelse, .dk domæne og 3 mdrs. mini webhotel. Jeg modtog fint det brev, hvor jeg skulle underskrive for .dk domænet og sendte det ind.

Situation:
Fakturaen modtog jeg dog aldrig (selvom jeg prøvede at kontakte dem flere gange), og da både web- og mail adgang blev lukket efter en måneds tid, gik jeg ud fra at det var pga. manglende indbetaling. Der var jeg dog så småt blevet træt af det, og besluttede at ignorere webhotellet, da det jo var lukket ned.

Efter gentagne gange i løbet af de næste par måneder at have kontaktet dem (via mail, tlf. var umuligt), opgav jeg til sidst det hele, og droppede webhotellet helt.

Nu for 1-2 måneder siden fik jeg pludselig en faktura fra Azero (en rykker), hvori der bliver opkrævet for .dk domænet + det antal måneders webhotel-leje siden februar 2000. Dette UDEN at jeg har haft \"varen\" i over et år. Hva hulen...?

Spørgsmålet er, hvad gør jeg nu? Domænet er jeg ikke interesseret i længere, og jeg har kun haft en smule gavn af hotellet de første 3-4 uger indtil det blev lukket ned. Ville helst undgå at skulle betale for en var jeg ikke har fået.

Den sidste måned har jeg ligeledes kontaktet Azero (igen gennem mail, da tlf. altid enten er optaget eller bare ringer igennem) mange gange, for at gøre dem opmærksom på sagen og få et svar tilsendt. De har gentagne gange skudt sagen i langdrag med \"..det er sendt til behandling i vores bogholderi, der går ca. en uge..\" - ja..nok nærmere en måned.

Forslag til hvad jeg skal gøre nu? :)
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2001 - 09:29 #1
Jeg synes også at Azeros er lige til at lukke op og skide i...
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2001 - 09:33 #2
(Azeros service)
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. juli 2001 - 09:39 #3
Har en kammerat, der også brugte Azero. De var umulige og få fat i osv. osv.

Hvis jeg var dig ville jeg gå til forbrugerrådet. De kan sten sikkert hjælpe dig! De har garanteret også fået andre henvendelser om Azero.dk.

http://www.forbrugerraadet.dk/
Avatar billede a_c Nybegynder
19. juli 2001 - 10:37 #4
Jeg oplevede at jeg efter at have betalt og brugt azero i godt 1 år, så fik jeg også pludselig en rykker på oprettelse og alt muligt.
Der er sgu rod i bogholderiet, men deres servere kører nu meget stabilt synes jeg.
Det er bare pisse latterligt at man så skal til at bevise at man rent faktisk har betalt en eller anden regning for 1 år siden på grund af deres rod.
A_C
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. juli 2001 - 10:44 #5
Det er hvad min kammerat siger om Azero:

lad endelig være med at vælge azero.dk.
Jeg købte et .dk hos azero. Først gik der så lang tid uden jeg hørte noget at jeg bestilte det et andet sted også.
Da jeg endelig hørte fra dem var det dyrere end først antaget.
Sidst men ikke mindst: Hver gang jeg har haft et problem har jeg prøvet at ringe til dem. Her er jeg af en telefonsvarer blevet henvist til deres info-mail-adresse. Denne info-mail havde desværre bare 7 dages svartid. Fedt. Jeg har nu afbestilt mit webhotel og får redelegeret domænenavnet. Azero.dk har åbenbart ikke ressourcerne til den nødvendige kundebetjening.
thomasskov
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. juli 2001 - 10:48 #6
Se evt. hér. Der er mange der er utilfredse med Azero.

http://www.boykot.dk/show.asp?id=2000&fid=25&tid=0
Avatar billede nuki Nybegynder
19. juli 2001 - 10:53 #7
Jeg har squ da aldrig haft problemer med azero og jeg har endda bestillt 3 domæner og 2 webhoteller.

-Nuki
Avatar billede a_c Nybegynder
19. juli 2001 - 11:03 #8
->nuki, ja det har jeg også og når det går uden problemer er alt fint, men ligeså snart der opstår problemer af den ene eller anden art så er servicen under alt kritik. Derudover synes jeg at mail servicen kører så ubeskriveligt langsomt at
det er nærmest er ubrugeligt. Jeg har påtalt det i en mail til Azero, men aldrig fået respons.
Endnu et eksempel på den gode service....
A_C
Avatar billede nuki Nybegynder
19. juli 2001 - 11:07 #9
Nå så er jeg vis meget heldig for jeg har altid fået svar inden for 24 timer
Avatar billede a_c Nybegynder
19. juli 2001 - 11:09 #10
..hmmm, så arbejder du nok på Azero...ha ha ha :)
...just kiddin\'
a_c
Avatar billede _petrucci Nybegynder
19. juli 2001 - 13:14 #11
Der er åbenbart mange, som har haft \"uheldige\" oplevelser med Azero.dk, hvilket jo er meget trist.

Det største problem for mig er nok uvisheden om den rykker/faktura vil koste mig penge eller ej. Jeg kan seføli altid nægte at betale for en vare, jeg ikke har fået, men alle de betingelser osv. er jeg en smule skeptisk overfor.
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. juli 2001 - 13:18 #12
Kontakt forbrugerrådet som jeg tidligere har skrevet. De har hjulpet en del jeg kender, der er blevet taget i røven på en eller anden måde.
Avatar billede _petrucci Nybegynder
20. juli 2001 - 13:47 #13
Tak for svarene. Jeg prøver at se hvad der sker den næste uge, og hvis ikke der sker noget må jeg jo ty til den hårde løsning og kontakte forbrugerrådet.
Avatar billede kong9 Nybegynder
20. juli 2001 - 13:48 #14