Avatar billede maximuss Nybegynder
06. marts 2010 - 11:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tvivl om mit overclock virker på Q6600

Jeg er noob hvad angår overclock, men tror nu jae har fat i det mest simple.

Jeg har prøvet at overclocke min cpu q6600 med bundkort asus p5kc. Jeg bruger cpu-z til at få oplysninger ud af mit overclock

Problem:

Når jeg åbner cpu-z under fanebladet "cpu" og går ned i clocks(core) under core speed skifter den hele tiden mellem ca 1800 eller ca 2700 mhz og multiplier skifter mellem x 6.0 og x9.0. Efter et stykke tid ligger den sig på 1800 mhz og multiplier 6.0, hvor den burde være 2700 mhz og 9.0 i multiplier.

Nogen der kender problemet og kører den 2700 mhz alligevel?. Og er der nogen der har foreslag til hvad jeg skal gøre?

Jeg har rigelig med køling på og min cpu siger 48 grader
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2010 - 12:06 #1
husk det er på eget ansvar at overclocke sit bundkort - det kan meget let gå i udu men skulle det kun nøjes med at låse sig tager du strømmen fra og batteriet ud i et par minutter og så kan det være du er heldg at du starter den igen

http://www.tomshardware.co.uk/forum/245274-11-help-asus-p5kc-intel-q6600-quad-core-overclocking

vist med en anden cpu

http://www.youtube.com/watch?v=4a7YOby17kE

og ikke mindst denne her - lsæ den nøje

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20080220154044093&board_id=1&model=P5KC&page=1&SLanguage=en-us
Avatar billede maximuss Nybegynder
06. marts 2010 - 14:02 #2
Tak for det gode indlæg men jeg er mere nysgerrig efter, hvorfor den springer mellem 1800mhz og 2700 mhz samtidig med den skifter multiplier 6.0 og 9.0?
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2010 - 15:22 #3
mit gøt er en opdatering af din bios.

m.v.h
Avatar billede drenriza Nybegynder
06. marts 2010 - 17:46 #4
At din cpu skifter mellem 1800mhz og 2700mhz, kan være en indstilling i processoren / bundkortet som der clocker processoren ned når der ikke er meget load på kernerne. Det er lige til at slå fra.

cpuz
core-temp
rivatuner

og så er der lige 1 til program jeg ikke kan huske hvad hedder, men der skriver jeg lige senere.

Men når man skal til at clocke core i7 og phenom II x4 begynder det at blive tricky. Men duel-core processore er lige til.

Har selv overclocket min maskines
CPU/GFX/Bundkort, næste "projekt" bliver at overclock min harddisk til højere spindle hastigheder.
Avatar billede maximuss Nybegynder
07. marts 2010 - 15:56 #5
Nu skriver du det er lige til at slå fra..

Det kan jeg ikke lige finde. Kan du hjælpe?
Mit bundkort er p5kc asus og cpu q 6600 hvis det hjælper
Avatar billede maximuss Nybegynder
26. december 2011 - 09:02 #6
Intet svar