Avatar billede madmax_333 Nybegynder
05. marts 2010 - 14:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opslags database med asp adgang

Hej i kloge mennesker, jeg har brug for hjælp til at lave en database, hvori jeg kan slå en masse ting op, men jeg vil også gerne kunne tilføje ting.

databasen skal ha 7 - 8 "kolonner" med mulighed for at jeg selv kan tilføje ekstra kolonner... databasen skal bruges til en slags katalogisering, så jeg skal kunne søge bolean også, og så skal den ha en .asp front.

håber ikke dette lyder for bøvlet ellers er jeg åben for andre forslag.

det jeg meget gerne vil er følgende:

åbne en side hvor der står et eller to søgefelter, hvor jeg så kan søge efter tagfarve og/eller rumfang, men med bolean understøttelse, altså så det er muligt fx. at skrive or*nge istedet for orange. Når resultatet kommer frem SKAL den vise alle tingene for den specifikke ting jeg søgte efter, altså hvis jeg søger efter kulvogn skal der stå at sådan en har en tara vægt på x ton og en læsse vægt på x ton og den har litrering x og x. Ud over det vil jeg meget gerne ha en "admin" side hvor jeg kan tilføje ting i deres respektive kolonner.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2010 - 15:21 #1
Det vil jeg tro at enhver database inkl. baade MS Access og MS SQLServer kan klare.

Men har du nok ASP viden til at kunne kode det selv?

Og hvorfor ASP? (ASP er ikke et oplagt valg til nye applikationer p.g.a. at det er mere end 10 aar gammelt)
Avatar billede madmax_333 Nybegynder
05. marts 2010 - 19:25 #2
Fordi jeg har fået at vide at det skulle være godt til sådan noget, men kom med et andet forslag som skrevet er jeg frisk på andre ideer, jeg har nemlig ikke tilstrækkelig viden til at kode sådan en side, derfor håber jeg at en af jer på eksperten.dk kan hjælpe mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2010 - 19:30 #3
PHP eller ASP.NET (ASP.NET afløste ASP hos Microsoft i 2002 !)
Avatar billede madmax_333 Nybegynder
06. marts 2010 - 08:40 #4
okay, men kan du hjælpe mig med at oprette sådan en database, og/eller en php/asp.net forside?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 04:19 #5
Nej. Men jeg kan hjælpe dig hvis du kører fast.

Først vælger du enten PHP eller ASP.NET - hvis det skal køre på et web hotel skal du starte med at undersøge hvad de understøtter.

Så skal du have anskaffet værktøjer og en god til det valgte sprog/teknologi.

Og så kan du have lidt øvelse.

Og først derefter kan du gå igang med opgaven.
Avatar billede madmax_333 Nybegynder
08. marts 2010 - 10:30 #6
super jamen så vælger vi det du har nemmest ved at forklare, da det skal kører som intranet, så jeg bestemmer selv hvad den skal kunne, hvilke værktøjer vil du anbefale til den pågældende sammensætning, jeg håber ikke du siger hammer, søm og røgalarm. he he
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2010 - 03:34 #7
Apache + PHP + MySQL evt. i form af XAMPP

En god editor til at skrive PHP koden i - hvis ikke du har en så vælge Notepad++.
Avatar billede madmax_333 Nybegynder
09. marts 2010 - 17:05 #8
jeg har notepad++ så jeg downloader xampp og forsøger mig lidt frem
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:39 #9
Kommet igang ?
Avatar billede madmax_333 Nybegynder
26. april 2010 - 08:52 #10
ja det er jeg faktisk, undskyld jeg ikke har vendt tilbare, jeg har haft lidt travlt.... XAMPP virkede som en drøm, så post et svar og jeg giver dig points
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 15:07 #11
svar