Avatar billede pert-x Nybegynder
19. juli 2001 - 01:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pasword beskyttet forum

Jeg har problemer med mit webhotel, som siger at man skal ha \"administrator rettigheder\", hvis man skal lave pasword-beskyttelse med FP. Og det vil de ikke gi.
Er det rigtig hvad de siger, eller bare påstand ?
De siger, at de kun gir \"autor rettigeheder\", og det har jeg.
Er det hele ikke bare en dårlig undskyldning ?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juli 2001 - 01:52 #1
Du skal have full access over webstedet

Hvor har du webhotel henne?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juli 2001 - 01:54 #2
KAn du lave asp på serveren?
Avatar billede pert-x Nybegynder
19. juli 2001 - 02:58 #3
Hvad ligger der i \"full acces\". Er det det samme som Adminisstrator rettigheder ?
Jeg har ikke lyst og kan heller ikke bruge ASP.
FP er den eneste mulighed :)
Avatar billede sworld Nybegynder
19. juli 2001 - 13:18 #4
Hej pert-x

Jeg skal føkge dig igennem hvordan du skal bære dig ad, hvis du fortæller mig om dit webhotel
understøtter Extension ?

Hvis ja, så er det meget enkelt at sætte op med
frontpage, da det er en funktion som ligger i Frontpage.

Bemærk denne funktion virker kun med eget domæne ?

//sworld
Avatar billede pert-x Nybegynder
19. juli 2001 - 14:08 #5
Først tak til sworld
Webhotellet har FrontPageServerExt. Og det har fungeret udmærket hidtil. Jeg bruger http og udgiv funktionen i FP2000. Jeg har lavet formularer, tæller, gæstebøger o.s.v. uden problemer.
Men nu siger de, at jeg ikke kan få administrator rettigheder, og det må man ha hvis man f.eks. skal lave beskyttet forum.
Og da jeg ikke har praktisk erfaring er der ikke noget at stille op, så et par ord ville nok løse mit problem.
I lillæg kan jeg sige, at jeg har lavet et underweb, som på min pc ser ud som en mappe med en cirkel indeni, og det er jo tegn på, at jeg er nået et stykke hen ad vejen, eller ?
Jeg tester med IIS, ikke PWS ?
Avatar billede sworld Nybegynder
19. juli 2001 - 14:13 #6
Jeg skal lige være helt med :)

Kører du på din egen webserver eller på en anden
udbyder ?

Har du eget domæne ?
Avatar billede pert-x Nybegynder
19. juli 2001 - 20:03 #7
Webbet ligger på et w-hotel, som kører FP.Ser.Ext. og det er eget domæne (spejderside)
Avatar billede sworld Nybegynder
19. juli 2001 - 20:45 #8
Ok pert-x

Her kommer lige hvordan :)

Bemærk venligst at alle filer fra diskussionen skal kopieres til dit nye subdir og start filen
her skal hedde index.html

Jeg kan forstå du har oprettet et subdir, så dette kapitel springer jeg over...

Det du skal nu er at publiserer det hele
Klik nu på \"Udgiv Web-sted\"
Klik derefter på Indstillinger og marker feltet
\"underordnet web-steder\"
Nu skulle det være publiseret.

Nu skal du så til det sjove :)

Luk frontpage ned igen.

Klik nu på \"åben office-dokument\" i menuen start
derefter klikker du på \"web-mapper\" i bunden
derefter skulle den gerne visse dit domæne, og det klikker du bare på og åbner.

Derefter skulle alle dine mapper gerne dukke op, inkl. dit subdir.
Åben nu dit subdir, og derefter åben index.html
nu skulle index.html gerne komme frem i selve frontpage.
Nu kan du gå i menuen \"funktioner ---> Sikkerhed\"
Her inden retter du nu du hele til.
Du kan vælge samme login/password for alle, eller oprette et for hvert medlem...

Hvis du syntes jeg har forklaret det for indviklet
kan du maile mig på uniden@worldonline.dk for nærmere kontakt...
Avatar billede pert-x Nybegynder
19. juli 2001 - 22:32 #9
Mange tak sworld
Nu tror jeg at jeg kan få styr på det hele.
Men jeg har desværre ikke tid til at gå i krig før på mandag.
Og tak for mailadressen, hvis jeg får problemer :)
Du får dine velfortjente 100 poeng med det samme
Avatar billede sworld Nybegynder
19. juli 2001 - 23:17 #10
Jeg takker :)

Husk under selve processen bliver du nok bedt om at skal
indtaste dit password 2-3 gange undervejs:)