Avatar billede prox1 Forsker
03. marts 2010 - 16:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

flytte fastnet telefonnummer til nyt mobil nummer

Hej eksperter, Min far har et fuldstændig hovedløst fastnet abbonement hos tdc :/
Han vil gerne ændre til mobil, men OGSÅ! beholde sit nuværende telefonnummer.
Gribbene i tdc forlanger 45 kr OM MÅNEDEN! for den 'service'. 8/
Er der et andet telefonselskab der kan tilbyde flytning til mobil hvor man samtidigt får lov til at beholde sit gamle telefonnummer?
Der kan godt være et rimeligt engangs gebyr for at lave flytningen, men det nye abbo skal være et hvor der kun betales for samtaler, og uden 'håndjern' (han har en mobil allerede).
Minut pris <= 69 øre/min

Er der een der har et godt tip?

pft /an
Avatar billede old_dane Nybegynder
03. marts 2010 - 16:47 #1
telenor tager også 45 kr pr måned, så din  far må til lommerne, hvis han vil flytte nummeret
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 01:25 #2
Man kunne overveje først at flytte nummeret til det mobilabonnement der koster 45/md. Derefter (efter evt. bindingsperiode) burde nummeret kunne flyttes igen, denne gang til Bibob eller lignende...
Avatar billede bjarkeml Nybegynder
10. marts 2010 - 17:48 #3
Nej, det kan man ikke. Fordi servicen du betaler 45-49 kr. for pr. md. er en viderestilling af nummeret. Du har i realiteten to numre.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2010 - 18:05 #4
udover telenor, så kan 3 også.
http://www.3.dk/Privat/Mobil/Rabatpakker/3Hjemmenummer/FAQ/
49kr/md.
hvis man kobler det på et http://www.3.dk/Privat/mobil/Abonnementer/3Boost-29/ abonnement, så skulle det være muligt at få begge for 49kr/md da de 29kr minimumsforbrug kan bruges til at betale på de 49kr hjemmenummer, og taletid til 59øre/minut.