Avatar billede smoother Nybegynder
03. marts 2010 - 12:40 Der er 2 kommentarer

partionering væk

Hej allesammen,

Jeg har for nylig formateret min harddisk oginstalleret windows vista.
Jeg har partioneret harddisken, 60GB & 260GB.
Mit problem er at jeg ikke kan finde 260 GB-delen nogle steder.
Min computer viser kun den lille partition og det er lidt af et problem kun at have 60 GB til rådighed...

På forhånd tak.

              /Smoother
Avatar billede Blandy Praktikant
03. marts 2010 - 12:45 #1
har du prøvet at kigge i diskhåndtering om den skulle vise sig der? Det ligger i kontrolpanel, hvis du ikke ved hvor det ligger.

Da du formaterede din harddisk, er du sikker på at du oprettede nr 2 partition med de 260 Gb? Nogle tror at hvis man opretter den ene partition og kan se den anden på det resterende der er på harddisken, så laver den 2 partitioner. Det er ikke korrekt, da det sidste bare vil stå som uallocated space, om så slet ikke bliver brugt.
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 01:32 #2
Parted Magic kan vise, hvilke partitioner der er på disken: http://partedmagic.com/download.html

Programmet kan også bruges til at oprette en partition på ikke-allokeret plads.