Avatar billede MinniMe Nybegynder
03. marts 2010 - 09:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vis kun linier hvor antal er større end 0

Hej eksperter :)

Jeg har et Excel regneark, hvor der er en masse linier med produkter fra linie 14 og nedad.
Kolonne H er Antal.

Jeg har brug for at lave et ark hvor den kun viser de linier hvor antal er større end 0.

Det kan være på Ark2, eller i noget eksternt.

Er der nogen der har en løsning på dette?
Avatar billede msl- Nybegynder
03. marts 2010 - 10:12 #1
Hej

Marker dit datamateriale fra række 13 (såfremt dette er rækken hvori dine overskrifter til dine kolonnedata er)

Klik på fanen "Data", vælg "Filter".

Når dette sker vil der i din øverst markerede række blive vist en pil ud for hver kolonneoverskrift.

Klik da på pilen i den kolonne der skal sorteres efter (kolonnen hvori celleværdierne skal være over 0.

Vælg nu "talfiltre" og "større end" angiv da 0.

Du kan altid klikke på pilen igen og fjerne din filterangivelse.
Avatar billede msl- Nybegynder
03. marts 2010 - 10:17 #2
Husk at det ikke er nok bare at markere kolonne H.
Det skal være samtlige kolonner hvori der er data, da disse jo også påvirkes af dit filtervalg i H
Avatar billede MinniMe Nybegynder
03. marts 2010 - 11:19 #3
Mange tak for svaret, det hjalp en hel del :)

Opretter du lige et svar? :)
Avatar billede msl- Nybegynder
03. marts 2010 - 11:24 #4
Selv tak :)

Excels filer funktion er ofte helt uundværlig!
Avatar billede msl- Nybegynder
03. marts 2010 - 11:24 #5
filter* ;)