Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
19. juli 2001 - 00:30 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

win2000 Netværk problemer

Når jeg i windows prøver at kopiere file mellem computerne, stopper overførslen pludselig og netværket virker ikke indtil jeg genstarter.
Der er tre computere som alle er forbundet med en hub og til internettet med en router. internet fejler ikke noget kun filoverførsel i windows2000, da de to andre virker sammen og win98 virker som det skal på min.
Min netværks-opsætning er:
Client for microsoft networks
File and printer sharing for microsoft networks
NWLink NetBIOS
NWLink IPX/SPX/NetBIOS compatible transport protocol
Netbeui protocol
internet protocol (tcp/ip)
Og netkortet er et surecom ep-320x-v

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juli 2001 - 00:34 #1
Har du prøvet og geninstallere 2000
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
19. juli 2001 - 00:40 #2
ja, kom det samme problem, kan det være opsætningen?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juli 2001 - 00:45 #3
Jeg finder disse protocoller unødvendige

Netbeui protocol
NWLink NetBIOS
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
19. juli 2001 - 00:56 #4
Hvor stor en mængde data kan du overføre inden du går ned og er det altid de samme filer du prøver med?
djeclemen har ret, slet netbeui og alle NWlink protokoller, men det har nok ingen inflydelse på dit problem!
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
19. juli 2001 - 01:10 #5
Har slettet NetBEUI men hvis jeg prøver med NWLink vil den også slette NWLink IPX/SPX/NetBIOS
Den når vel omkring 2-5 mb. hvis jeg prøver at spille en mp3 direkte fra et vindue køre det fint, det er først når jeg prøver at hente filen det går galt.
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
19. juli 2001 - 01:22 #6
prøvede med en række små filer og den stoppede ved præcis 2 mb.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juli 2001 - 01:23 #7
Hvad sker der hvis de ander henter fra dig af??
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
19. juli 2001 - 01:25 #8
Du har jo intet at bruge ipx/spx/netbios til når du har tcp/ip og køre 2000........tcp/ip gør det hele for dig og kan det hele......så fjern den jeg har ikke brugt det siden Win NT tiden
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
19. juli 2001 - 01:57 #9
Gå i en Dos Prompt og skriv:

ping 127.0.0.1

Hvis der er svar med det samme, er TCP/IP protokollen installeret korrekt, hvis det fejler, skal du reinstallere TCP/IP.

prøv så: ipconfig /all

Har du flere ip-adresser? Du får vel en adresse fra routeren, har den netmask 255.255.255.0?
Prøv evt. at koble Routeren fra.
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
19. juli 2001 - 11:52 #10
Har prøvet at slette NWLink og NWLink IPX/SPX/NetBIOS men så kan jeg slet ikke se de andre computere på netværket, internet virker dog fint.
Ping virker fint og når jeg køre ipconfig/all kommer følgende:

Connection-specific DNS Suffix  . :
Description . . . . . . . . . . . : SURECOM EP-320X-V Fast

Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-21-60-E5-4B
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.4
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 212.54.64.171

De andre computere kan sagtens kopiere fra mig men hvis de prøver at kopiere noget TIL mig sker det samme med at forb fra min comp til netværket ryg.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
20. juli 2001 - 00:39 #11
Det lyder som om du har et lagerproblem, for lidt ram, eller plads på harddisk, men det er det vel næppe?
Har du prøvet at slukke routeren, mens du kopierer?
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
20. juli 2001 - 01:58 #12
har prøvet på netværk uden router og stadig samme problem. Det skulle næppe være hverken ram eller harddisk da jeg har 256mb ram og 20GB harddisk.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
20. juli 2001 - 02:02 #13
Så kan jeg kun anbefale at skifte netkortet ud. Det er helt sikkert ikke W2k opsætning eller fejl!
Avatar billede larchr Nybegynder
02. august 2001 - 11:34 #14
Der er ikke noget galt med netkortet, pingen virker jo.
Du skal køre samme protokol (tcp/ip) på alle maskiner ellers kommer det aldrig til at virke.
Jeg kan ikke lide at din DHCP Server og Default GW har samme IP.
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
02. august 2001 - 23:29 #15
Alle maskiner har tcp/ip. hvordan ændre jeg DHCP Server og Default GW IP\'erne
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. august 2001 - 23:34 #16
Det med DHCP og default gateway er bedøvende lige gyldigt
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
03. august 2001 - 10:40 #17
Ja, det er bare routeren der både er DHCP server og gateway!
Dit netkort kan godt være defekt, selvom du kan pinge, skift det ud, det koster næsten intet og kunne sagtens løse dit problem!
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
12. august 2001 - 08:06 #18
Har du fået skiftet dit netkort?
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
18. august 2001 - 02:27 #19
Takker for point, jeg antager det virkede!