Avatar billede edgard Nybegynder
01. marts 2010 - 19:39 Der er 11 kommentarer

Reset af BIOS password Packard Bell Easynote MZ35

Hej allesammen . .

Jeg har en Packard Bell Easynote mz35 (mere ved jeg ikke om den)
Den spørger efter password når jeg har trykket på power , tror det er for at indlæse bios ?
Jeg kender ikke det mindste til dette password så har brug for en udførlig beskrivelse af hvordan jeg finder det , sletter det eller ændre det ?
Har læst at dette skulle kunne gøres ved at fjerne batteriet på bundkortet , men hvordan gør jeg det når jeg ikke aner hvor det batteri sidder ? . . Fik fortalt at det ofte sad bag RAM modulerne men det gælder ikke i dette tilfælde . . og er ikke så teknisk anlagt at jeg bare sådan lige tør splitte den bærbare ad uden minimum en punkt-for-punkt guide . . så nu beder jeg om hjælp her . . på forhånd tusind tak for al hjælp jeg kan få !
Edgard.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2010 - 22:36 #1
Har du prøvet at fjerne batteriet og lader, og holde starknappen nede i 10 sek.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2010 - 22:44 #2
Hvis du trykker F2 med det samme under opstart, går den så i BIOS?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2010 - 22:48 #3
Avatar billede edgard Nybegynder
02. marts 2010 - 07:07 #4
Hejsa . . har prøvet det med at tage batteriet af og laderen fra og så holde powerknappen nede . . ingen effekt med det . . når jeg trykker F2 eller F12 spørger den stadig efter det password jeg ikke kender til . . vil prøve at forfølge det link du har vedlagt og se om jeg den vej kan løse det . . igen tak .
Edgard
Avatar billede edgard Nybegynder
02. marts 2010 - 08:08 #5
hej igen . . det er et phoenix motherboard men ved ikke hvilket ?
lige en tilføjelse .
Edgard
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2010 - 08:44 #6
Ja pladcering af bios batteri ligger mange gange tilgængelig sammen med ram mondulerne, men i nogle tilfælde ligger det lige under tastatur. Har selv set det på en Acer bærbar. Her var det loddet på bundkort. De flete gange sidder det i en holder, hvor man lige kan vippe det op. Har du kigget under de andre access paneler, om bios batteri ligger der?
Avatar billede edgard Nybegynder
02. marts 2010 - 11:21 #7
Har nu kigget under RAM , Harddisk , Netkort og tastatur . . ingen batteri at spore og tør ikke skille mere ad uden assistance i form af eks. brugsforvirring . . ;-)
Havde det drejet sig om en stationær havde jeg følt mig mere sikker da jeg har prøvet at åbne et tårn nogle gange . .
Edgard.
Avatar billede edgard Nybegynder
02. marts 2010 - 11:24 #8
Fandt en video guide til en HP pavilion bærbar . . og den viste at hele pc´en skal skilles meget ad . . mere end jeg tør uden den punkt for punkt fremgangsmåde . .
Edgard
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2010 - 15:51 #9
Har du kigget på link i #3?
Tænker på dette:http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd
Avatar billede edgard Nybegynder
02. marts 2010 - 17:29 #10
Har prøvet at se mig ud af det . . kort sagt så er jeg ikke så godt til engelsk at jeg får meget ud af hvordan man evt. bruger det der er på siden så linket føre til . . umiddelbart får jeg det som at det kunne være en muligehed at hente det . . men jeg kan jo ikke komme ind på den bærbare PB Easynote og kører et program da den ikke engang vil lade mig komme i bios uden det password som jeg ikke har kendskab til . . Mvh.
Edgard
Avatar billede edgard Nybegynder
03. marts 2010 - 16:05 #11
Hejsa . . jeg fik fat i tidligere ejer af den og han fandt minsandten det password jeg manglede . . så nu er "svinet" oppe og kører igen . . tusind tak for den hjælp der blev givet . . Mvh. Edgard.