Avatar billede qqqtrading Praktikant
28. februar 2010 - 20:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tømning af harddrive

Jeg har en Acer laptop som er gået i stykker, og jeg har taget et hard drive ud http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=377 som jeg meget gerne vil tømme, men jeg skal bruge et kabel og muligvis noget software.

Er der nogen som kan hjælpe med at løse dette problem?

på forhånd tak!
28. februar 2010 - 20:58 #1
USB2SATA conventer

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=246225
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=486402

... når den er så er fundet af dit andet system (forventer at der er tale om M$ Windows ?) så i DISKHÅNDTERINGEN og find den (!rigtige!); nedlæg partion(er) + fuld formatering...
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2010 - 21:50 #2
"nedlæg partion(er) + fuld formatering... " Hvis spørger ønsker at tømme disken for data lyder det råd nu en kende destruktiv
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2010 - 21:51 #3
Hvordan skulle han iøvrigt bære sig ad med at lave en fuld formatering på en disk uden partition ??
Avatar billede ksoren Nybegynder
28. februar 2010 - 22:14 #4
Er det en harddisk du skal af med, så genskabning af data ikke må være muligt?
Avatar billede qqqtrading Praktikant
28. februar 2010 - 22:47 #5
Det er en harddisk med ca. 1500 farmiliebilleder + private optagelser af mine 3 børn til div. stævner. jeg tabte computeren så både skærm og dvd drev blev ødelagt, og det har medført at jeg ikke har mulighed for at tømme harddisken.
hvis jeg har mulighed for at tilslutte harddisken til en anden computer, kan jeg jo bare tømme og derefter ødelægge drevet, eller bruge det til at gemme på.
Avatar billede Maako Nybegynder
28. februar 2010 - 22:56 #6
Det burde ikke at være noget problem at sætte den til en anden bærbar eller stationær, det er jo så simpelt med SATA.
Bare du har de rigtige SATA kabler, så skal du ingen penge bruge.

Men jeg ville foreslå at sætte den ind i en stationær som en slave, altså som nummer 2 HD, for ikke at lige pludseligt at stå med en HD der slet ikke vil tænde PC'en.
Avatar billede scapegoat_stefan Nybegynder
01. marts 2010 - 08:42 #7
Som Maako siger... så er SATA en ret brugt standard. Hvis du tager en bærbar IDE/ATA disk og vil have den over i en stationær, skal du bruge en konverter, men ved SATA er stikkene ens. Du kan sagtens tilslutte den som en almindelig 3.5" SATA disk. Gjorde det faktisk selv i weekenden. Men som Maako også siger så skal du lige være opmærksom på at din computer ikke prøver at starte på på disken. Det får du jo ikke så meget ud af.
Avatar billede qqqtrading Praktikant
01. marts 2010 - 10:20 #8
jeg takker for div. kommentar og prøver med en LogiLink Adapter USB 2.0 to 2,5 + 3,5 Zoll IDE + SATA HDD OTB denne skulle gerne kunne hjælpe med at tilslutte harddisken til anden pc via usb stikket. på denne måde skulle min pc gerne finde harddisken som en ekstra lagerenhed under stifinder.