Avatar billede pmoss Nybegynder
28. februar 2010 - 19:03 Der er 3 kommentarer

spil pc

har brug for hjælp til hvilket grafikkort jeg skal ha i den pc jeg vil købe hvilke af følgende er bedst

ATI Radeon HD 4330 2048 MB of HyperMemory (512 MB dedikeret)

Intel GMA 4500M med op til 1244MB delt grafik
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2010 - 19:48 #1
Ingen af grafikkortene er spillekort, men hvis du kun har de to muligheder, ville AMD Radeon HD 4300-kortet være det bedste.
Avatar billede scapegoat_stefan Nybegynder
01. marts 2010 - 08:28 #2
Intel GMA kort er ALDRIG det bedste alternativ. Du skal virkelig finde noget skidt for at finde noget som er værre.
Det vigtigste du skal kigge efter er ikke hvor mange mb ram der er på kortet, men hvor mange mb der er "dedikeret" og der er den ikke større end at sige at det kun er det ene der faktisk har dedikeret hukommelse.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2010 - 10:28 #3
#2, der er mange ting der er vigtigere end mængden af dedikeret ram. Clockings på kerne og ram har f.eks. stor betydning.
I dette tilfælde bruger AMD's kort faktisk helt almindelig DDR-ram, i modsætning til den hurtigere GDDR-ram, og derfor kan Intel GMA'en i praksis have både mere og bedre ram end AMD-kortet.