Avatar billede detail Nybegynder
28. februar 2010 - 16:51 Der er 3 kommentarer

Hjælp til specifikationer på grafikkort

Vil anskaffe mig et nyt grafikkort - som skal kunne anvendes hastighedsmæssigt til Photoshop, Adobe After effect og Premiere.

Det jeg har i dag er med 2Gb ram, men mange af de nyt har kun 1Gb - har det stor betydning ?

Hvor vigtigt er en høj Clock Hastighed ?

Om det er GDDR 3 eller 5  SDRAM ?

Hukommelsehastighed 2.2 GHz eller 4.8 GHz ?

API understøttelse : Directx 10 eller 11, OpenGl 3.0 eller 3.2 ?
Avatar billede drenriza Nybegynder
28. februar 2010 - 20:23 #1
Hvis du skal have et nyt grafikkort. Skal du nok kikke i ATI,s 5xxx serie.

Så høj memory hastighed som mulig.
DirectX11.
GDDR 5.
Jo flere ram jo bedre.

Ved ikke om det hjælper dig.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2010 - 08:22 #2
Avatar billede scapegoat_stefan Nybegynder
01. marts 2010 - 09:37 #3
Hvilke behov er det du har?
Jeg syntes det lyder mere som om du har brug for noget Matrox nemlig. Det er nogle af dem som er MEGET mere optimeret til 2D grafik, hvor at de grafikkort de fleste kender til, er lavet til 3D. Og der er stor forskel.

Prøv at søge lidt efter Matrox grafikkort, og prøv at skabe dig et overblik over dem.