Avatar billede Miezip Nybegynder
28. februar 2010 - 15:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan der være galt ?

Er ved og hjælpe min far med hans computer,  de er lige flyttet hjem fra thailand så den har været transporteret hele vejen fra thailand i en container,  men den har været godt pakket ind,

den har virker uden fejl i en 2-3 år, indtil den er kommet hjem der nede fra.

da jeg fik den, kunne den ikke komme i kontakt med skærmen, har så prøvet følgende siden.

fejlsøget skærm og ledning på anden PC,  hvor de virkede fint, så reseatede jeg grafik kort, ingen forandring, reseatede ram, ingen forandring,  men så lige med et uden nogen forklaring virkede det, fint nok tænkte jeg, og begyndte så og rydde lidt op i den, men under nogle opdateringer fra Windows update,  fik jeg BSOD og så var jeg tilbage ved første skridt, og siden der, er det lidt 50/50 om den virker, har så været inde i bios og kigge, og med en time i idle mode inde i bios, kørte den med en gennemsnit på 50 grader på  CPU,

så siden den virker nogen gange sys jeg, at jeg er sikker på at følgende dele er som de skal være.

- Grafikkort
- Ram
- Bundkort
- Bios er på standard config
- køling er ikke et problem.

Problemet er ingen forbindelse til skærm, og BSOD når der endelig er forbindelse.

Hvad kan der være galt ?
Avatar billede off-line Nybegynder
28. februar 2010 - 15:44 #1
":med en time i idle mode inde i bios, kørte den med en gennemsnit på 50 grader på  CPU"
50 grader, på denne årstid (ingen hedebølge) når computeren ikke
bestiller noget, det er da for varmt.
Hvis det er en bærbar, så check blæserne for støv.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. februar 2010 - 15:46 #2
Ps. og se om cpu-blæseren kører som den skal.
Avatar billede Miezip Nybegynder
28. februar 2010 - 15:49 #3
fik bare og vide af en ven at 50 grader det var fint nok,  og ja CPU blæseren køre som den skal
Avatar billede off-line Nybegynder
28. februar 2010 - 15:56 #4
Men forstår jeg dig ret, så kan computeren stå tændt i tomgang,
men når du bruger den, får du BSOD?
Avatar billede Miezip Nybegynder
28. februar 2010 - 16:12 #5
nej den gang jeg ville ud af bios gik den os ned,  en gang i mellem vil den starte op med skærmen,  men så  går den ned bagefter
Avatar billede off-line Nybegynder
28. februar 2010 - 16:23 #6
Det kan desværre være flere ting. Jeg vil foreslå, at checke, om
hardwaren er i orden, ved at køre en Live CD. Det er en Linux
som kører direkte fra CD/DVD drevet. Windows skal altså ikke startes. Kan det ikke køre, er der hardwarefejl. Kan det køre,
er det softwarefejl. Den downloades som en Iso fil, som brændes til
en Bootbar CD. Hvis du ikke kender det, så spør bare, det er ganske let.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. februar 2010 - 22:32 #7
Æv! jeg havde jo glemt at lægge et link til Poppy linux:
http://puppylinux.org/main/index.php?file=Overview%20and%20Getting%20Started.htm
Avatar billede scapegoat_stefan Nybegynder
01. marts 2010 - 08:51 #8
Prøv eventuelt at checke at alle kabler, ram, stik, kort osv. er tilsluttet korrekt. Det KAN godt ske at containeren har fået et bump og så grafikkortet eller lignende er blevet rykket lidt løst.

Hvis der ikke er noget som sidder løst, så prøv LIVE CD som off-line skriver. Hvis det ikke er nogle af det som duer, er jeg ked af at fortælle dig at computeren er i stykker. Så skal du enten skrotte det hele eller begynde at udskifte hardwaren én del af gangen for at fejlsøge. Start med at pille ALT fra som ikke er nødvendigt.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. marts 2010 - 21:18 #9
Respons fra spørger?
Avatar billede Miezip Nybegynder
02. marts 2010 - 10:05 #10
tak for hjælpen alle,  har prøvet det meste nu, har også clearet CMOS,  og har haft næsten alt ude af bundkort, men den giver ikke meget lyd fra sig,  og ingen pip lyde, hvilket kan betyde bundkortet er helt dødt
Avatar billede off-line Nybegynder
03. marts 2010 - 16:01 #11
Husk at lukke spørgsmålet.