Avatar billede snoopi24 Nybegynder
28. februar 2010 - 11:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DMZ server til min playstation

Hej

Jeg har hørt at det ikke skulle være farligt hvis man sætter DMZ server(Åbner alle porte) til sin playstation 3's ip adresse. Er dette sandt eller hvad?

Det er jo farligt hvis man sætter DMZ server til ens computer men nu snakker vi om en konsol så jeg ved ikke om det er anderledes.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
28. februar 2010 - 11:17 #1
Det kunne jeg ikke forstille mig der var noget farligt i, der er mange der gør det hvis de har problemer med et spil el. lignende, og har endnu ikke læst om nogen det er gået galt for.
Avatar billede snoopi24 Nybegynder
28. februar 2010 - 11:50 #2
Okay jeg har også nogle problemer med nogle spil så ville jeg lige være sikker på at det ikke var farligt. Tak
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
28. februar 2010 - 12:01 #3
ps3'en er et lukket system, og jeg har endnu ikke hørt om noget vellykket angreb på en ps3.
Avatar billede snoopi24 Nybegynder
28. februar 2010 - 17:34 #4
okay
Avatar billede rexa Nybegynder
28. februar 2010 - 20:19 #5
bare en lille hurtig kommentar...

DMZ er som sådan ikke mindre sikkert. DMZ (også kaldt Perimeter network)er et lille netværk, som er oprettet adskilt fra en organisations private netværk og internettet. Omkredsen nettet giver eksterne brugere adgang til de særlige servere placeret i omkredsen nettet og samtidig forhindrer adgang til det indre firmanetværk. En organisation kan også give meget begrænset adgang fra computere i omkredsen netværk til computere på det interne netværk.

En perimeter netværk er almindeligt anvendt til implementering af e-mail og web-servere for selskabet

så for at besvare dit spørgsmål så tror jeg på ingen måde det er farligt at ha på sin PS3