Avatar billede -padde- Nybegynder
27. februar 2010 - 18:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Effekt i photoshop lign Mokai

Hejsa,
Der findes en hyldeblomst cider kaldet Mokaï. Jeg synes det har et rigtig fedt design, og jeg ville gerne høre om nogen ved hvordan man kan lave sådan noget selv i photoshop, idet jeg skal lave en undersøgelse på en virksomhed til mit studie, hvor jeg godt kunne tænke mig at have en rigtig fed forside..
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2010 - 19:06 #1
Prøv at leg lidt med de indbyggede pensler. Der findes et utal at typer der kan laves til noget.
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2010 - 19:20 #2
Sorry, det er Illustrator. :)
Avatar billede -padde- Nybegynder
27. februar 2010 - 20:34 #4
#Justrace, ja - det har jeg desværre ikke prøvet at arbejde med :( Er der den store forskel?

#HCMA, ja - Men jeg ved ikke helt hvad den effekt hedder - Det kunne være der var nogle herinde som kunne fortælle mig det, jeg var godt lidt klar over det var nogle vectors eller brushes eller hvad det nu alt sammen hedder. - Men ved du hvad man søger på?

Jeg har prøvet funky bubbles og noget retro bubbles osv..
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2010 - 21:15 #5
Jah, det er jo et tegneprogram, og derfor bedre til det.

Prøv at vælg en pensel der ligner lidt en blomster stilk, og lav et par strøg, og varier strøgene med lidt buede og zig-zag mønstre, og se hvad det giver af effekter.
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2010 - 21:16 #6
Jeg er ikke ekspert, men kan se på flasken det næsten helt sikkert det er sådan det er lavet.
Avatar billede -padde- Nybegynder
27. februar 2010 - 22:40 #7
Jeg har fundet nogle brushes, og har lavet et udkast, det blev ikke helt som jeg gerne ville - Men det er også længe siden jeg har siddet med sådan noget :) - http://peecee.dk/upload/view/228600

Vil I prøve at give en mening om det er noget man kan være bekendt at sende ud til en virksomhed? - Det er sådan at vi på SDU har fået tilknyttet en virksomhed som vi kan skrive ind i vores Bachelor.. og når jeg får min, vil jeg gerne gøre et rigtig godt indtryk.. :)
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2010 - 23:03 #8
Ja ja, så svært var det jo heller ikke, vel?

Et par cirkler i forskellig størrelse, og lidt udtonet og i en tynd streg kan ofte give et helt andet udtryk.

Men den nemmeste måde er at prøve lidt forskelligt.

Husk at gemme dine udkast, du kan jo få brug for dem igen, og kan jo altid slettes senere. :)
Avatar billede -padde- Nybegynder
28. februar 2010 - 06:12 #9
Ja, jeg kan godt li' den effekt - Skal lige lære det med brushes igen - Men tak for råddene og hjælpen :o)

Og husker selvfølgelig at gemme skidtet, og bruge alt for mange layers bare HVIS man nu ville have det anderledes.. - Smid et svar :)
Avatar billede justrace Novice
28. februar 2010 - 09:41 #10
Jamen det var så lidt.

Håber du bliver tilfreds med resultatet.