Avatar billede swk Nybegynder
26. februar 2010 - 19:11 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

fjernelse af quicktime ?

hej alle eksperter :)

jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med :)

det er fordi jeg ikke kan åbne itunes, der stod noget med at jeg havde installeret en ældre version af quicktime oven i en nyere version, så jeg prøvede og afinstallere quicktime og itunes og derefter installere det nyeste, men nu virker ingen af dem, kan ikke afinstallere quicktime, hver gang jeg prøver står der "der opstod en alvorlig fejl under installation" ved ikke hvad jeg kan gøre, har prøvet og repair og prøvet og afinstallere itunes og derefter installere itunes+quicktime oveni men intet hjælper
håber i kan hjælpe mig
på forhånd tak :)
26. februar 2010 - 19:13 #1
... under Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ???
Avatar billede swk Nybegynder
26. februar 2010 - 19:23 #2
xp pro
håber du/i kan hjælpe ? :)
26. februar 2010 - 19:33 #3
Avatar billede swk Nybegynder
26. februar 2010 - 19:38 #4
jeg har ccleaner installeret men hvad skal jeg gøre under register ? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2010 - 19:39 #5
Enig med K_L. Når du har afinstalleret har der ligget rester i regisreringsdatabasen og lokale mapper, som ikke har blevet fjernet.
Dette er Revouninstaller og CCleaner gode til at fjerne.
Avatar billede swk Nybegynder
26. februar 2010 - 19:42 #6
men hvad skal jeg gøre under register ? :)
skal jeg først afinstallere itunes og derefter afinstallere quicktime via ccleaner ?
jeg er ikke så skarp til det her :)
26. februar 2010 - 19:45 #7
Avatar billede swk Nybegynder
26. februar 2010 - 19:56 #8
det er det samme selvom jeg bruger xp pro ? :)
Avatar billede swk Nybegynder
26. februar 2010 - 20:02 #9
har kørt den nu, men kan stadig ikke fjerne quicktime ?
har både kørt "renser" og "register" og udbedre valgte problemer men det hjælper stadig ikke ?
26. februar 2010 - 22:27 #10
Æd/Slet den/de mapper (til Papirkurven først) hvor quicktime/iTunes bor... ???
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2010 - 22:48 #11
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2010 - 23:01 #12
Når du har afinstalleret i den rækkefølge der er vist i #11, henter du Eraser:http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-eraser-trin.php
Med eraser installeret går du ind i programmappen, og finder de rester der ikke blev taget med afinstalleringen. Disse mapper/filer højreklikker du på og vælger erase. Eraser overskriver filerne så de ikke kan genkendes igen. Når du sletter på normal vis, forbliver filerne intakte på harddisk. Det ensete der sker er at henvisningerne i Windows forsvinder så de ikke kan ses af styresystem.
Efter denne oprydning kører du en rengøreing i registreringsdatabasen med CCleaner.
Avatar billede swk Nybegynder
26. februar 2010 - 23:16 #13
jeg takker for jeres hjælp :)
det hele virkede, jeg brugte bare revoinstaller forkert + jeg sku afinstallere mit codec-pack for der var den ældre version af quicktime også installeret, jeg brugte ccleaner efter.. så itunes og quicktime virker som de skal nu..
tusind tak for hjælpen..
jeg deler gerne pointene ud til jer begge? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2010 - 23:33 #14
SWK Efter hvad jeg kan læse i #13 har du jo brugt Karise_Larry's forslag fra indslag #3. Og da det tilsyneladende har løst dit problem, har jeg kun bidraget med nogle ekstra muligheder hvis det andet kiksede. Så derfor mener jeg han skal have pointene. Er det ikke korrekt?
Avatar billede swk Nybegynder
26. februar 2010 - 23:36 #15
jo det har du ret i, men så vil jeg bare sige tak for hjælpen alligevel :)
hvordan giver jeg point ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2010 - 23:47 #16
Det er bare i orden. Skulle det være en anden gang. Point kan du give når Karise_Larry lægger et "svar". Han er måske af nettet nu, men er sikker på igen i morgen.
Dette svar kan du så acceptere så tråden lukkes.
27. februar 2010 - 09:33 #17
Ping...

(Det var et [svar] ... til delning!)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2010 - 10:51 #18
Ok så lægger jeg også svar. Tak for det Karise_Larry.
Avatar billede swk Nybegynder
27. februar 2010 - 11:25 #19
jeg siger igen mange gange tak for jeres hjælp :)
god weekend