Avatar billede egoegoone Nybegynder
24. februar 2010 - 08:59 Der er 5 kommentarer

cpu 100%??

Hej

Har et problem med min cpu der svinger mellem ca 75 og 100% og står primært på 100% uden at der er nogle programmer åbne?

Går jeg ind i jobliste er der 97 processer men ingen der bruger noget energi umiddelbart ligner det, bortset fra explorer som svinger op omkring ca. 40 (ved ikke hvad det tal angiver men det står til højre for:P)

Blæseren larmer som jeg ved ikke hvad konstant naturligvis. Har prøvet at køre virus-scans og diverse men det har ikke løst problemet.

Iøvrigt "brummer min comp nogle gange når jeg starter den op. Kan det være blæseren der skal støvsuges eller kan det være virus måske?

Bruger Windows vista.

Håber der er et klogt hoved der kan hjælpe
Avatar billede Imacuser Nybegynder
24. februar 2010 - 09:13 #1
Hejsa...

Jeg ville starte med at pille siden/toppen af og se om den ikke er støvet helt til, tror at en rengøring af hele indersiden af computeren vil løse en del problemer
24. februar 2010 - 09:18 #2
Avatar billede egoegoone Nybegynder
24. februar 2010 - 09:21 #3
Hej

sry glemte lige at skrive at det er en bærbar. Men problemet kan vel i og for sig stadig være det samme?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. februar 2010 - 09:35 #4
Det er klart at blæseren larmer når den rammer 75% - 100% hele tiden, det bliver din processor jo ret varm af. Gå ned i start - Kør og skriv følgende:msconfig

Her går du over på fanen start - så skulle der måske ligge en her der hedder noget med sys eller sus - kan ikke helt huske navnet, har du mulighed for at nævne eller tage et screenshot af hvad der ligger på den her liste hos dig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. februar 2010 - 19:53 #5
Hvilken proces er det der bruger 100%?